Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUca, Selda
dc.contributor.authorTüzünkan, Demet
dc.date.accessioned2020-10-21T09:31:05Z
dc.date.available2020-10-21T09:31:05Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationUca, S., Tüzünkan, D., (2020). Destinasyonlar İçin Marka Aşkının Marka Sadakati Üzerindeki Etkisi: Bodrum Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8 (1), 278-290. DOI: https://doi.org/10.21325/jotags.2020.547en_US
dc.identifier.issn2147 – 8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2020.547
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/212
dc.description.abstractSon yıllarda literatürde yer edinmeye başlayan marka aşkı ve marka sadakati kavramları, insan odaklı bir endüstri olan turizm ve seyahat endüstrisinde de destinasyon markası kapsamında ele alınmaktadır. Bir marka gibi değerlendirilen turizm destinasyonlarına turistlerin duydukları aşk ve bağlılık, o destinasyonu tekrar ziyaret etmelerinde, başkalarına tavsiye etmelerinde ve markaya sadakatle bağlı olmalarında rol oynamaktadır. Bu çalışmada marka sadakatinin marka aşkı ile olan ilişkisi incelenmektedir. Destinasyon olarak Türkiye’nin gözde turizm merkezlerinden biri olan Bodrum seçilmiştir. Çünkü Bodrum, binlerce yıllık tarihsel, kültürel ve coğrafi çekicilikleriyle her yaştan ve milletten turistin tercih ettiği bir destinasyon olmuştur. Çalışmada 407 yerli turiste Bodrum için duydukları aşk ve sadakati içeren anket uygulanmış ve analizlerin sonucunda turistlerin markaya duydukları aşkın, sadakatlerini büyük oranda etkilediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe concepts of brand love and brand loyalty, which have started to take place in the literature in recent years, are handled within the scope of destination brand in tourism and travel industry which is a human-oriented industry. The love and devotion that tourists feel for tourism destinations, which are considered as a brand, play a role in re-visiting that destination, recommending it to others and keeping loyalty to the brand. In this study, the relationship between brand loyalty and brand love is examined. Bodrum was selected as one of favorite tourism destination in Turkey because Bodrum has been a preferred destination for tourists of all ages and nationalities, with its historical, cultural and geographical attractions. In this study, 407 domestic tourists were surveyed about their love and loyalty for Bodrum. Analysis results showed that tourists’ loyalty was affected by their love of brand with great extents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherQuarterly in Yearen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDestinasyonlar için marka aşkının marka sadakati üzerindeki etkisi: Bodrum örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of brand love on brand loyalty for destinations: the case of Bodrumen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-0440-294Xen_US
dc.contributor.institutionauthorTüzünkan, Demet
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage278en_US
dc.identifier.endpage290en_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster