• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dijital çağda Türkiye'de kuşaklar ve alışveriş

Tarih

2019

Yazar

Aydın Aslaner, Duygu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aydın Aslaner, D. (2019). Dijital Çağda Türkiye'de Kuşaklar ve Alışveriş. Ankara: Akademisyen Kitabevi.

Özet

Günümüz kapitalist toplumlarında, mevcut sistemin işleyişini ve sürekliliğini sağlayan başat faaliyetlerden biri tüketimdir. Özellikle 1980’li yıllarda Türkiye’de uygulanan neo-liberal politikalar, küreselleşme süreci ve teknolojik gelişmelerle birlikte öne çıkan tüketim odaklı toplum anlayışı, yeni bir tüketici tipinin yaratılmasını da zorunlu kılmıştır. Türkiye’nin bu konjonktürel durumundan etkilenen; eski ile yeni zaman arasında kalan X Kuşağı, Türkye’deki tüketim kültürünün ilk tüketicileri olarak toplumdaki yerini almıştır. Ardından gelen Y Kuşağı ise toplumda dijital kırılmaların yaşandığı ve tüketimin tüm yaşam pratiklerinde kendini yansıttığı bir dönemin tüketicileri olarak varlığını göstermiştir. Var olan bu değişimler, yeni nesil tüketiciler olarak adlandırılan X ve Y kuşaklarının alışveriş pratiklerini, dolayısıyla satın alma davranışlarını da derinden etkilemiştir. Bu bağlamda, alışveriş, rasyonel ve hedonik değerlerle örüntülü bir şekilde sadece çevrim dışı yapılan bir etkinlik olmaktan çıkarak çevrim içi olarak da yapılır hale gelmiştir. Bu çerçevede bu kitap; Türkiye’de X ve Y kuşaklarının çevrim dışı/çevrim içi alışveriş pratiklerini ve satın alma davranışlarını tüketim toplumu perspektifinden değerlendirerek her iki kuşağın konuya ilişkin benzer ve farklı yaklaşımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Kaynak

Dijital Çağda Türkiye'de Kuşaklar ve Alışveriş

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/251

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [22]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.