Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın Aslaner, Duygu
dc.date.accessioned2020-10-26T09:57:48Z
dc.date.available2020-10-26T09:57:48Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationAydın Aslaner, D. (2019). Dijital Çağda Türkiye'de Kuşaklar ve Alışveriş. Ankara: Akademisyen Kitabevi.en_US
dc.identifier.isbn9786052582619
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/251
dc.description.abstractGünümüz kapitalist toplumlarında, mevcut sistemin işleyişini ve sürekliliğini sağlayan başat faaliyetlerden biri tüketimdir. Özellikle 1980’li yıllarda Türkiye’de uygulanan neo-liberal politikalar, küreselleşme süreci ve teknolojik gelişmelerle birlikte öne çıkan tüketim odaklı toplum anlayışı, yeni bir tüketici tipinin yaratılmasını da zorunlu kılmıştır. Türkiye’nin bu konjonktürel durumundan etkilenen; eski ile yeni zaman arasında kalan X Kuşağı, Türkye’deki tüketim kültürünün ilk tüketicileri olarak toplumdaki yerini almıştır. Ardından gelen Y Kuşağı ise toplumda dijital kırılmaların yaşandığı ve tüketimin tüm yaşam pratiklerinde kendini yansıttığı bir dönemin tüketicileri olarak varlığını göstermiştir. Var olan bu değişimler, yeni nesil tüketiciler olarak adlandırılan X ve Y kuşaklarının alışveriş pratiklerini, dolayısıyla satın alma davranışlarını da derinden etkilemiştir. Bu bağlamda, alışveriş, rasyonel ve hedonik değerlerle örüntülü bir şekilde sadece çevrim dışı yapılan bir etkinlik olmaktan çıkarak çevrim içi olarak da yapılır hale gelmiştir. Bu çerçevede bu kitap; Türkiye’de X ve Y kuşaklarının çevrim dışı/çevrim içi alışveriş pratiklerini ve satın alma davranışlarını tüketim toplumu perspektifinden değerlendirerek her iki kuşağın konuya ilişkin benzer ve farklı yaklaşımlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkademisyen Kitabevien_US
dc.titleDijital çağda Türkiye'de kuşaklar ve alışverişen_US
dc.typebooken_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1924-1472en_US
dc.contributor.institutionauthorAydın Aslaner, Duygu
dc.relation.journalDijital Çağda Türkiye'de Kuşaklar ve Alışverişen_US
dc.relation.publicationcategoryKitap - Uluslararasıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster