Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇaçan, Ömer
dc.date.accessioned2021-03-24T09:12:12Z
dc.date.available2021-03-24T09:12:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-11-03
dc.identifier.citationÇaçan, Ö. (2020). Olumsuz değerlendirilme korkusu ile sosyal anksiyete belirtileri arasındaki ilişkide, bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolünün incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/284
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı olumsuz değerlendirilme korkusu ile sosyal anksiyete düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemenin yanı sıra bu ilişkide bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin (kendini suçlama, kabul etme, düşünceye odaklanma, pozitif tekrar odaklanma, plana tekrar odaklanma, pozitif yeniden gözden geçirme, bakış açısına yerleştirmek, yıkım ve diğerlerini suçlama) aracı rolünü araştırmaktır. Araştırmanın örneklemi İstanbul ili ve çevresindeki ilçe ve köylerde yaşayan, yaşları 18-45 arasında değişen 549 kadın ve 67 erkek olmak üzere 616 kişiden oluşturmaktadır. Araştırmada “Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği, Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği, Sosyo-Demografik Bilgi Formu ve Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların olumsuz değerlendirilme korkuları sosyal anksiyete düzeyleri ve bilişsel duygu düzenleme stratejileri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bununla beraber, olumsuz değerlendirilme korkusunun sosyal anksiyete düzeyi üzerindeki etkisinde bilişsel duygu düzenleme stratejilerinden kendini suçlama, düşünceye odaklanma, pozitif tekrar odaklanma, plana tekrar odaklanma, pozitif yeniden gözden geçirme ve yıkım stratejilerinin kısmi aracı rolü olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the fear of being negatively evaluated and the level of social anxiety, besides to examine the cognitive emotion regulation strategies (self-blame, acceptance, thought focusing, positive refocusing, plan refocusing, positive review, putting it in perspective, destruction and accusing others) is to investigate the mediator role. The sample of the study is consisting 616 people, 549 females and 67 males, aged 18-45 who lives in the city of Istanbul included districts and villages. “Fear of Negative Evaluation Scale, Cognitive Emotion Regulation Scale, Socio-Demographic Information Form and Liebowitz Social Anxiety Scale” were used in the study. As a result of the research, it was determined that there was a significant relationship between the participants fear of negative evaluation, their social anxiety levels and cognitive emotion regulation strategies. Therewithal, it is determined that self-blame, thought focus, positive refocusing, plan refocusing, positive review and destruction strategies has a partial mediating roles in the effect of fear of negative evaluation on social anxiety level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOlumsuz değerlendirilme korkusuen_US
dc.subjectSosyal anksiyeteen_US
dc.subjectBilişsel duygu düzenleme stratejilerien_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.subjectFear of negative evaluationen_US
dc.subjectCognitive emotion regulation strategiesen_US
dc.titleOlumsuz değerlendirilme korkusu ile sosyal anksiyete belirtileri arasındaki ilişkide, bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolünün incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0513-0843en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster