Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDinçsoy, Başak
dc.date.accessioned2021-03-24T09:13:55Z
dc.date.available2021-03-24T09:13:55Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-01-25
dc.identifier.citationDinçsoy, B. (2021). Sosyal medya bağımlılığının, romantik ilişkilerdeki güven duygusu ve ilişki doyumu açısından incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/292
dc.description.abstractBu araştırmada romantik ilişki yaşayan bireylerde sosyal medya bağımlılığı düzeyi ile romantik ilişkide güven duygusu ve doyum arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmayı 18 yaşın üzerinde olan ve en az 6 aydır aynı kişi ile romantik ilişki yaşayan bireyler oluşturmaktadır. Toplam 197 kişiden oluşan araştırmada katılımcılar çevrimiçi örneklem yöntemiyle araştırmaya katılmışlardır. Araştırmadaki kişi profilini 167 kadın ve 30 erkek oluşturmaktadır. Sosyal medya bağımlılığı, romantik ilişkilerde güven ve ilişki doyumu arasındaki ilişkiyi ölçmek için bu araştırmada dört adet ölçek kullanılmıştır. Bu ölçekler; Sosyodemografik Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği YF, İkili İlişkiler Güven Ölçeği, İlişki Doyum Ölçeği’ dir. Tez çalışması iki temel hipotezi araştırmaktadır: • Sosyal Medya Bağımlılığı düzeyi arttıkça bireylerin romantik ilişkideki güven duygusu azalır. • Sosyal Medya Bağımlılığı düzeyi arttıkça bireylerin romantik ilişkideki doyumu azalır. Araştırma değişkenleri arasındaki korelasyonlar Pearson korelasyon analizi ile test edilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde sosyal medya bağımlılığı ile romantik ilişkilerde güven arasında anlamlı ve negatif korelasyon bulunmuştur. Buna göre sosyal medya bağımlılığı arttıkça, ilişkideki güvenin azaldığı görülmektedir. Bunun yanısıra romantik ilişkilerde güven ile doyum arasında anlamlı ve pozitif korelasyon bulunmuştur. İlişkide güven arttıkça doyumun da arttığı söylenebilir. Demografik değişkenlerin ve sosyal medya kullanım sıklığının, sosyal medyada geçirilen sürenin, romantik ilişkideki güvenin ve sosyal medya bağımlılığının ilişkideki doyumu nasıl yordadığını tespit etmek üzere yapılan hiyerarşik regresyon analizi sonuçlarına göre yaşın doyumu anlamlı ve negatif yönde yordadığı ve yaş arttıkça doyumun azaldığı tespit edilmiştir. Bunun yanısıra romantik ilişkideki güvenin doyumu anlamlı ve pozitif yönde yordadığı ve güven arttıkça doyumun da arttığı görülmektedir. Demografik değişkenlerin ve sosyal medya kullanım sıklığının, sosyal medyada geçirilen sürenin ve sosyal medya bağımlılığının romantik ilişkideki güveni nasıl yordadığını tespit etmek üzere yapılan hiyerarşik regresyon analizi sonuçlarına göre demografik değişkenlerin, güveni yordama üzerinde anlamlı bir güce sahip olmadığı; fakat sosyal medya bağımlılığının güveni anlamlı ve negatif yönde yordadığı tespit edilmiştir. Bu sonuca göre, sosyal medya bağımlılığı arttıkça romantik ilişkilerdeki güven duygusu anlamlı düzeyde azalmaktadır. Elde edilen bu bulgular diğer araştırmaların bulguları ile karşılaştırılmış ve tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of the present study is to examine social media addiction with respect to trust and satisfaction in romantic relationships. The participants of the study were 197 adults (167 females, 30 males) over the age of 18 and currently having romantic relationship minimum for 6 months with same partner. Data were gathered randomly via internet by administering four instruments; Social Media Addiction Scale- Adult Form, The Dyadic Trust Scale, Relationship Satisfaction Scale and Demographic Information Form. There were two hypotheses in the study; • When the level of social media addiction increases ‘trust’ in romantic relationship decreases. • When the level of social media addiction increases ‘satisfaction’ in romantic relationship decreases. Correlations between research variables tested by Pearson correlation analysis. According to the findings of this analysis, there was a statistically significant and negative correlation between the values of social media addiction and trust in romantic relationships. Accordingly it was seen that if the the level of social media addiction increases ‘trust’in romantic relationship decreases. Consistent with the literature, there was a statistically significant and positive correlation between trust and satisfaction in romantic relationships. In order to investigate the associates of relationship satisfaction and trust, a hierarchical regression analysis was run. As a result of first hierarchical regression analysis, age and trust in romantic relationships were found to be associated with the relationship satisfaction. This association indicated that if the age of participants increases, relationship satisfaction decreases. And consistent with the literature trust was found to be associated with the relationship satisfaction, participants having higher levels of trust reported higher levels of relationship satisfaction. As a result of second hierarchical regression analysis, there was no association found between demographic variables and trust in relationships, however social media addiction was significantly associated with the trust in romantic relationship. This association indicated that as expected, participants having higher levels of social media addiction reported lower levels of trust in romantic relationship. Findings were discussed in the light of the relevant literature. Finally implications of the study and recommendations for further research are presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medya bağımlılığıen_US
dc.subjectRomantik ilişkilerde güvenen_US
dc.subjectRomantik ilişkilerde doyumen_US
dc.subjectSocial media addictionen_US
dc.subjectTrust in romantic relationshipsen_US
dc.subjectSatisfaction in romantic relationshipsen_US
dc.titleSosyal medya bağımlılığının, romantik ilişkilerdeki güven duygusu ve ilişki doyumu açısından incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1204-6247en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster