Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSayan, İlknur
dc.date.accessioned2021-04-12T09:23:58Z
dc.date.available2021-04-12T09:23:58Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSayan, İl. (2021). Servqual Model in Evaluation of Healthcare Service Quality; Application of a Research and Training Hospital. TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi. 48 (13), ss. 286-299.en_US
dc.identifier.issn1309-4033
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/312
dc.description.abstractABSTRACT Hospitals are service institutions that perform a large part of health services and undertake important tasks for a healthy society. This study aims to measure and evaluate the quality of healthcare services using the Servqual model, which reveals the views of inpatients. Research data were collected from 213 randomly selected participants in a Training Hospital in Istanbul using the "SERVQUAL scale" adapted for hospitals by Carmen (2000). According to the data obtained, the SERVQUAL scores of the perceived and expected service quality levels and service quality dimensions from a training and research hospital were calculated. When the expectations and perceptions about the dimensions of service quality are evaluated it was observed that the expected service quality average score was (6,584) and expectations were positive. However, the perceived service average score was (-6,584), the nursing services score was (-0.35), the planning of discharge procedures score was (-0.24), tangible assets score was (-0.65) and the reliability score was (-0.16) so it has been determined that the service quality of health services is lower than expected. As a result, it was found that the service quality perceived by the patients was above the expected service quality.en_US
dc.description.abstractÖZ Hastaneler, sağlık hizmetlerinin büyük bir bölümünü gerçekleştiren ve sağlıklı bir toplum için önemli görevler üstlenen hizmet kurumlarıdır. Bu çalışma, hastanede yatan hastaların görüşlerini ortaya koyan Servqual modeli ile sağlık hizmetlerinin kalitesini ölçmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma verileri, Carmen (2000) tarafından hastaneler için uyarlanan "SERVQUAL ölçeği" kullanılarak İstanbul'daki bir Eğitim Hastanesinde rastgele seçilen 213 katılımcıdan toplanmıştır. Elde edilen verilere göre bir eğitim ve araştırma hastanesinden algılanan ve beklenen hizmet kalitesi düzeyleri ile hizmet kalitesi boyutlarının SERVQUAL puanları hesaplanmıştır. Hizmet kalitesinin boyutları ile ilgili beklenti ve algılar değerlendirildiğinde, beklenen hizmet kalitesi ortalama puanının (6.584) ve beklentilerin olumlu olduğu görülmüştür. Ancak algılanan hizmet ortalama puanı (-6,584), hemşirelik hizmetleri puanı (-0,35), taburculuk işlemleri planlama puanı (-0,24), maddi varlık puanı (-0,65) ve güvenirlik puanı (- 0.16) dolayısıyla sağlık hizmetlerinin hizmet kalitesinin beklenenden düşük olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak hastaların algıladıkları hizmet kalitesinin beklenen hizmet kalitesinin üzerinde olduğu görüldü.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTURAN Stratejik Araştırmalar Merkezien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectServqual Modelen_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectService Quality Measurementen_US
dc.subjectTraining and Research Hospitalen_US
dc.subjectServqual Modelien_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectHizmet Kalitesi Ölçümüen_US
dc.subjectEğitim ve Araştırma Hastanesien_US
dc.titleServqual model in evaluation of healthcare service quality; application of a research and training hospitalen_US
dc.title.alternativeSağlık hizmet kalitesinin değerlendirilmesinde hizmet modeli; araştırma ve eğitim hastanesi başvurusuen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-7133-5858en_US
dc.contributor.institutionauthorSayan, İlknur
dc.identifier.volume49en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage286en_US
dc.identifier.endpage299en_US
dc.relation.journalTURAN Stratejik Araştırmalar Merkezien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster