• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuklarda Vestibüler Rehabilitasyon

Tarih

2021

Yazar

Arman, Nilay
Namlı, Ayşenur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Arman, N., Namlı A. Çocuklarda vestibüler rehabilitasyon. Vestibüler Rehabilitasyon, Değerlendirme ve Tedavi Yaklaşımları içinde. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2021. p.46- 52.

Özet

ÖZET Vestibüler disfonksiyon ile ilgili bozukları ve semptomları belirlemek ve tetikleyici faktörleri değerlendirmek, uygun rehabilitasyon yaklaşımlarını seçebilmek için çok önemlidir. Çocuklarda vestibüler semptomlar vertigo, dizzness, vestibülovizüel ve postüral semptomlar olmak üzere temelde 4 kategoride tanımlanmaktadır. Çocuklarda vestibüler rehabilitasyon (VR), vestibüler disfonksiyon, vestibüler semptomlar, postüral kontrol, denge ve motor gelişime bağlı olarak çeşitli mekanizmalara dayanmaktadır. VR'nin altta yatan mekanizmaları, adaptasyon, habituasyon ve substitüsyon olmak üzere üç ana başlıkta ifade edilmektedir. VR'de baş hareketleri ile bakış stabilizasyonun artırılması, vestibüler-vizüel etkileşimin geliştirilmesi, statik ve dinamik postüral stabilizasyonun arttırılması ve baş hareketlerine bireysel duyarlılığın azaltılması ve semptomların iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Çocuklarda kişiye özel olarak planlanmış VR, vestibüler semptomlarda iyileşme sağlayarak çocuğun performansını ve aktivitelere katılımını arttırmaktadır. Postüral stabilizasyon egzersizleri, okülomotor egzersizler, bakış stabilizasyon egzersizleri, habituasyon egzersizleri, postürografi eğitimi ve sanal gerçeklik uygulamaları çocuklarda VR için uygulanmaktadır.
 
ABSTRACT It is very important to identify the disorders and symptoms associated with vestibular dysfunction and evaluate the triggering factors, for selecting appropriate rehabilitation approaches. Vestibular symptoms in children are basically defined in 4 categories as vertigo, dizzness, vestibulovisual and postüral symptoms. Vestibular rehabilitation (VR) in children is based on various mechanisms depending on vestibular dysfunction, vestibular symptoms, postüral control, balance and motor development. The underlying mechanisms of VR are expressed in three main headings: adaptation, habituation and substitution. It is aimed to increase gaze stabilization with head movements, to improve vestibular-visual interaction, to increase static and dynamic postüral stabilization, to reduce individual sensitivity to head movements and to improve symptoms in VR. Individually designed VR in children increases the child's performance and participation in activities by improving vestibular symptoms. Postüral stabilization exercises, oculomotor exercises, gaze stabilization exercises, habituation exercises, postürography training and virtual reality applications are carried out for VR in children.
 

Kaynak

Vestibüler Rehabilitasyon, Değerlendirme ve Tedavi Yaklaşımları

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/325

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [43]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.