Çocuklarda Vestibüler Rehabilitasyon
Künye
Arman, N., Namlı A. Çocuklarda vestibüler rehabilitasyon. Vestibüler Rehabilitasyon, Değerlendirme ve Tedavi Yaklaşımları içinde. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2021. p.46- 52.Özet
ÖZET
Vestibüler disfonksiyon ile ilgili bozukları ve semptomları belirlemek ve tetikleyici faktörleri değerlendirmek, uygun rehabilitasyon yaklaşımlarını seçebilmek için çok önemlidir. Çocuklarda vestibüler semptomlar vertigo, dizzness, vestibülovizüel ve postüral semptomlar olmak üzere temelde 4 kategoride tanımlanmaktadır. Çocuklarda vestibüler rehabilitasyon (VR), vestibüler disfonksiyon, vestibüler semptomlar, postüral kontrol, denge ve motor gelişime bağlı olarak çeşitli mekanizmalara dayanmaktadır. VR'nin altta yatan mekanizmaları, adaptasyon, habituasyon ve substitüsyon olmak üzere üç ana başlıkta ifade edilmektedir. VR'de baş hareketleri ile bakış stabilizasyonun artırılması, vestibüler-vizüel etkileşimin geliştirilmesi, statik ve dinamik postüral stabilizasyonun arttırılması ve baş hareketlerine bireysel duyarlılığın azaltılması ve semptomların iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Çocuklarda kişiye özel olarak planlanmış VR, vestibüler semptomlarda iyileşme sağlayarak çocuğun performansını ve aktivitelere katılımını arttırmaktadır. Postüral stabilizasyon egzersizleri, okülomotor egzersizler, bakış stabilizasyon egzersizleri, habituasyon egzersizleri, postürografi eğitimi ve sanal gerçeklik uygulamaları çocuklarda VR için uygulanmaktadır. ABSTRACT
It is very important to identify the disorders and symptoms associated with vestibular dysfunction and evaluate the triggering factors, for selecting appropriate rehabilitation approaches. Vestibular symptoms in children are basically defined in 4 categories as vertigo, dizzness, vestibulovisual and postüral symptoms. Vestibular rehabilitation (VR) in children is based on various mechanisms depending on vestibular dysfunction, vestibular symptoms, postüral control, balance and motor development. The underlying mechanisms of VR are expressed in three main headings: adaptation, habituation and substitution. It is aimed to increase gaze stabilization with head movements, to improve vestibular-visual interaction, to increase static and dynamic postüral stabilization, to reduce individual sensitivity to head movements and to improve symptoms in VR. Individually designed VR in children increases the child's performance and participation in activities by improving vestibular symptoms. Postüral stabilization exercises, oculomotor exercises, gaze stabilization exercises, habituation exercises, postürography training and virtual reality applications are carried out for VR in children.
Kaynak
Vestibüler Rehabilitasyon, Değerlendirme ve Tedavi YaklaşımlarıKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [32]