Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Yegane
dc.date.accessioned2021-06-09T08:33:28Z
dc.date.available2021-06-09T08:33:28Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGüven, Y. (2021) Diş hekimliği eğitiminde temel bilim derslerinin entegrasyonu ile probleme yönelik öğrenme modeli. International Conference on Decision Economics: DECON. Ankara: Ankara Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/351
dc.description.abstractAmaç: Son yıllarda tıp ve diş hekimliği eğitiminde öğrenme ve öğretme metodlarında önemli değişiklikler olmuştur. Avrupa Birliği'nin (AB) DentEd Projesi, tıp ve dişhekimliği eğitimindeki bütünleşik derslerin öğrenciler için ayrı ayrı verilen derslerden daha faydalı olduğunu önermektedir. Bu, hem ders konularında bütünlüğü sağlamak ve hem de öğrencilerin farklı derslerde aynı konular hakkında çok fazla bilgi ile aşırı yüklenmemesini sağlamak için önemlidir.Ayrıca,müfredat içeriğinin tekrarı da önlenebilir. Bu, ancak ders bazlı sistem yerine konu bazlı oluşturulan modüler yapıdaki müfredatın yatay ve dikey entegrasyonu uygulanarak başarılabilir. 'Dikey entegrasyon' temel bilimler ve klinik konuların entegrasyonunu oluştururken , 'yatay entegrasyon', temel bilim konularının eşzamanlı öğretimini sağlamaktadır. Biyokimya ve farmakoloji derslerinin içeriği tıp ve diş hekimliği müfredatında birbiriyle yakından ilgilidir ve bu derslerin içinde birbiriyle ilişkili birkaç konu vardır.Bunlardan biri, ilaçların enzim sistemleri ile oksidatif metabolizmasıdır. Diş hekimliğinde kullanılan birçok ilaç sitokrom P450 (CYP450) aracılığıyla, birbiriyle etkileşir. Karaciğer ve bağırsak CYP450 enzim sistemi, antidepresanlar, nöroleptikler, lipofilik beta blokerler, antiaritmikler ve opioidler gibi çok sayıda ilacın biyotransformasyonundan sorumludur ve bu ilaçlar tarafından aktiflenir veya inaktive edilebilir. Bu nedenle, bu konuyu anlamak için hem biyokimya hem de farmakoloji bilgisi gereklidir. Probleme yönelik öğrenme, öğrencilerin öğrenme motivasyonunu arttıran, öğrenciler arasındaki ilişkiyi geliştiren ve yeni fikirlere açık tartışmalarla sonuçlanan etkili bir öğrenme yöntemidir. Bu çalışmanın amaçlarından biri, öğrencilerin bizzat katıldığı ve öğrenmek için çaba harcadığı aktif bir öğrenme yöntemi olan problem çözme yönteminin başarıya etkisini araştırmaktır. Çalışmanın diğer amacı ise; temel bilim derslerinin entegrasyonu ile, birbirine yakın konuları bütüncül bir yaklaşımla öğretmenin, öğrenmeye katkısını değerlendirmektir.en_US
dc.description.abstractObjective: In recent years, there have been significant changes in learning and teaching methods in medical and dental education.The DentEd Project of the European Union (EU) suggests that integrated courses in medical and dental education are more beneficial for students than individual courses. This is important both to ensure the integrity of the course subjects and to ensure that students are not overloaded with too much information on the same topics in different courses. Also, duplication of curriculum content can be avoided. This can only be achieved by applying the horizontal and vertical integration of the modular curriculum created on a subject-based basis instead of a lecture-based system. While 'vertical integration' forms integration of basic sciences and clinical subjects, 'horizontal integration' provides simultaneous teaching of basic science subjects. The content of the biochemistry and pharmacology courses are closely related in the medical and dental curriculum, and there are several interrelated topics within these courses.One of these is the oxidative metabolism of drugs with enzyme systems. Many drugs used in dentistry interact with each other via cytochrome P450 (CYP450). The liver and intestinal CYP450 enzyme system is responsible for the biotransformation of many drugs, such as antidepressants, neuroleptics, lipophilic beta blockers, antidysrhythmics and opioids, and can be activated or inactivated by these drugs. Therefore, both biochemistry and pharmacology knowledge is required to understand this subject. Problem-oriented learning is an effective learning method that increases students' motivation to learn, improves the relationship between students and results in openminded discussions. One of the aims of this study is to investigate the effect of problem solving method, which is an active learning method in which students personally participate and make an effort, on learning. Another aim of the study is to evaluate the contribution of teaching similar subjects with a holistic approach to learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEntegre müfredaten_US
dc.subjectDiş hekimliğien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectIntegrated coursesen_US
dc.subjectDentistryen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleDiş hekimliği eğitiminde temel bilim derslerinin entegrasyonu ile probleme yönelik öğrenme modelien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGüven, Yegane
dc.relation.journalInternational Conference on Decision Economics: DECONen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster