• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tüketicilerin ambalajlardaki biliçaltı mesajları algılama düzeyleri

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (4.402Mb)

Tarih

2021

Yazar

Erdoğdu, Aslı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Erdoğdu, A. (2021). Tüketicilerin ambalajlardaki bilinçaltı mesajları algılama düzeyleri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.

Özet

Tüketiciler üzerinde yapılan bu araştırmanın amacı tüketicilerin ambalajlarda yer alan bilinçaltı mesajları algılama düzeylerini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında ambalajın satın alma davranışını ve bilinçaltı mesajları algılama düzeylerindeki faktörlere yönelik bir ölçek geliştirilmeye ve ambalajın satın alma kararında bilinçaltı mesajları algılama düzeyleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla araştırma kapsamında çeşitli ambalaj görselleri ele alınmıştır. Araştırma için öncelikli olarak kapsamlı bir literatür taraması yapılmıştır. Bu literatürden yararlanılarak geniş ve kapsamlı yapı oluşturulmuştur. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde ambalaj konusu detaylı bir şekilde incelenmiştir. İkinci bölümünde tüketici davranışları ve satın alma karar süreçlerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümünde bilinçaltı ve algı ile ilgili bilgiler ele alınmıştır. Araştırmanın dördüncü ve son bölümünde ise araştırmanın metodoloji kısmına yer verilmiştir. Araştırmanın uygulama safhasında online yapılan anket tesadüfi örnekleme yöntemi ile 293 kişi tarafından anket yanıtlamıştır. Katılımcılar tarafından yanıtlanan anketler 21.00 SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Analizler doğrultusunda sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
 
The purpose of this research on consumers is to reveal the perception levels of the subconscious messages on the packages. In the content of the research, it was tried to develop a scale for the factors on the packaging's purchasing behavior and subconscious messages perception levels and to learn the subliminal messages perception levels in the packaging purchasing decision. For this purpose, various packaging visuals were discussed within the scope of the research. First of all, a comprehensive literature sources were screened primarily related to research. By using this literature broad and comprehensive structure has been created. This study is composed of four chapters. In the first part of the research, the packaging subject has been scrutinised. In the second part, consumer behavior and purchasing decision processes are included. In the third part, information about the subconscious and perception are explained. In the fourth and last part of the research, the methodology part of the research is included. In the application phase of the research, the online survey was answered by 293 people using the random sampling method. The questionnaires answered by the participants were analyzed with the 21.00 SPSS Satistical Analyze program. According to the analysis, conclusion and recommendation are included.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/382

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [3]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.