• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul öncesi eğitime devam eden çocukların annelerinin bağlanma stilleri, benlik saygıları ve çocuk yetiştirme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (1.275Mb)

Tarih

2021

Yazar

Derin, Ebru

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Derin, E. (2021). Okul öncesi eğitime devam eden çocukların annelerinin bağlanma stilleri, benlik saygıları ve çocuk yetiştirme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi. İstanbul.

Özet

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuğu olan annelerin bağlanma stilleri, çocuklarını yetiştirme tutumları ve benlik saygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, değişkenlerin birbirleri ile olan ilişkilerinin araştırılması ve annenin çocuk yetiştirme tutumunun, demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi okul öncesi dönemde çocuğu olan 238 anne katılımcıdan oluşmaktadır. Bu araştırmada veriler, “Sosyo-Demografik Bilgi Formu”, “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği”, “Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri II” ve “Çocuk Yetiştirme Tutumları Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırmaya katılımcılar, internet üzerinden erişim sağlamışlardır. Araştırmada yapılan istatistik analizler sonucunda, Kaçınmacı bağlanma düzeyi arttıkça demokratik tutumların azaldığı, otoriter tutum ve aşırı hoş görülü tutumların ise arttığı gözlenmiştir. Kaygılı bağlanma düzeyi arttıkça demokratik tutumların azaldığı, otoriter tutum, koruyucu tutum ve aşırı hoş görülü tutumların ise arttığı gözlenmiştir. Kaçınmacı ve kaygılı bağlanma düzeyi arttıkça benlik saygısının azaldığı gözlenmiştir. Otoriter tutum arttıkça benlik saygısının azaldığı belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve gelecek çalışmalar için öneriler verilmiştir.
 
The aim of this study is to examine the relationship between attachment styles, child rearing attitudes and self-esteem of mothers who have children in preschool period, to investigate the relationship between variables and to examine whether the mother's child-rearing attitude differs according to demographic characteristics. The sample of the study consists of 238 mothers who have children in pre-school period. In this study, the data were obtained by "Socio-Demographic Information Form", "Rosenberg Self-Esteem Scale", "Experiences in Close Relationships Inventory II" and "Child Rearing Attitudes Scale". Participants in the research have accessed via the internet. It was observed that as the level of avoidant attachment increased, democratic attitudes decreased, while authoritarian attitudes and overly tolerant attitudes increased. It was observed that as the level of anxious attachment increased, democratic attitudes decreased, while authoritarian attitudes, protective attitudes and overly tolerant attitudes increased. It was observed that as the level of avoidant and anxious attachment increased, self-esteem decreased. It has been determined that as the authoritarian attitude increases, self-esteem decreases. The results of the study were discussed within the framework of the relevant literature and suggestions were given for future studies.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/393

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [77]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.