• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Psikoloji Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Psikoloji Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cyberbullying victimization: a study of middle and high school students

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin/Full Text (400.4Kb)

Tarih

2020

Yazar

Duman, Nesrin
Bridge, Esra Nihan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Duman, N.,Bridge, E. N. (2020). Cyberbullying victimization: a study of middle and high school students. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 13(29), 466 - 482. DOI: http://doi.org/10.12981/mahder.599254

Özet

Abstract:Cyberbullying, a new growing phenomenon due to society's heavy reliance onadvanced technologies is an intricate and ever-evolving form of bullying. Little is knownabout how cyberbullying is perpetrated at the middle and high school levels. The currentstudy aims to investigate the prevalence, impact, and differential experience of cyberbullyingvictimization comprehensively. The participants of the study consist of 1752 middle and highschool students in İstanbul. The cyber victimization inventory and personal informationquestionnaire were used to gather research data. These surveys examined the relationshipbetween cyber victimization and technology use and students’ sociodemographicinformation. As a result of the research, it was observed that male students experiencedsignificantly higher cyber victimization than females. Also, the results demonstrated that 10thand 11th grade students have experienced more cyber victimization compared to 6th, 7th, 8th,and 9th grade students. When internet access was not supervised by the parents and students’time of internet usage increased, it was found that they have experienced cyber victimizationsignificantly higher. This research contributes to the literature in terms of revealing cybervictimization and related factors. Understanding the level of cyber victimization that childrenare exposed to and the factors related to victimization are important for reinforcing studiesto prevent bullying behaviors in the online environment

Kaynak

Motif Akademi Halkbilimi Dergisi

Cilt

13

Sayı

29

Bağlantı

http://doi.org/10.12981/mahder.599254
https://hdl.handle.net/20.500.12780/522

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [49]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [144]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.