Üniversite öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutumlarının belirlenmesi
Künye
Karakaş, H., & Sayan, İ. (2023). Üniversite hücrelerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanıma İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. Üniversite Araştırmaları Dergisi , 6 (2), 116-124.Özet
Çin’de ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisi küresel olarak bireylerin yaşamlarını birçok
yönden olumsuz etkilemiştir. Bu etkinin belirgin olarak yaşandığı yönlerden biri eğitimdir. Pandemi öncesinde yüz yüze öğrenme
ortamlarında gerçekleşen eğitim, pandemi sonrası uzaktan yürütülmek zorunda kalmıştır. Bu gereklilik başta öğrenci, öğretmen
ve veliler olmak üzere eğitim paydaşlarına birtakım sorumluluklar yüklemiş ve eğitim faaliyetlerinde birtakım düzenlemelerin
yapılmasını gerekli kılmıştır. Bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin COVID – 19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamı
kullanımına ilişkin tutumlarının farklı demografik değişkenlere (cinsiyet, yaş, eğitim seviyesi) göre ilişkisinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri İstanbul ilinde bir vakıf üniversitesinde 192 öğrencinin gönüllü katılımıyla online anket formu
kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak “Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum
Ölçeği” kullanılmıştır. Anketten elde edilen yanıtlar SPSS for Windows 25.00 programı ve AMOS 24.0 programında analiz
edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda üniversite öğrencilerinin COVID 19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının
kullanımına ilişkin tutumları (yeterlilik ve motivasyon, kullanılabilirlik ve memnuniyet) ile eğitim düzeyleri ve cinsiyetleri
arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki olduğu görülmüştür. Bununla birlikte uzaktan eğitimin etkililik boyutunun demografik
değişkenler arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. The COVID-19 pandemic, which first emerged in China and affected the whole world, has negatively affected the
lives of individuals globally in many ways. Education is one of the fields where this effect is observed clearly. While education
was carried out in face to face learning environments until before the pandemic, it had to be carried out through distance
education after the pandemic. This requirement has imposed a number of responsibilities on educational stakeholders,
especially students, teachers and parents, and has made it necessary to make some arrangements in educational activities.
In this study, it was aimed to determine the relationship between university students’ attitudes towards distance education
processes carried out during the COVID-19 pandemic and different demographic variables. The data of the study were
collected by an online questionnaire form with the voluntary participation of 192 students studying at a foundation university
in Istanbul. “Attitude Scale Regarding the Use of Distance Education Environments During the Pandemic Process” was used
as a data collection tool. The data were analyzed in SPSS for Windows 25.00 program and AMOS 24.0 program. It was
concluded that there was a significant and positive relationship between university students’ attitudes towards the use of
distance education (competence and motivation, usability and satisfaction) and their education level and gender. However, no
significant relationship was found between the demographic variables and the effectiveness of distance education.
Kaynak
Üniversite Araştırmaları DergisiCilt
6Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.32329/uad.1126226https://dergipark.org.tr/en/pub/uad/issue/76472/1126226
https://hdl.handle.net/20.500.12780/590