dc.contributor.author | Sayan, İlknur | |
dc.contributor.author | Mert, Sabiha | |
dc.date.accessioned | 2023-09-15T10:54:05Z | |
dc.date.available | 2023-09-15T10:54:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://kongre.akademideetik.org.tr/ | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/592 | |
dc.description.abstract | Sağlıkta etik ve etik ikilemler literatüründe giderek daha fazla tartışma konusu olmaktadır. Sağlık
hizmetlerinin karmaşık yapısında karşılaşılan etik sorunlar nedeniyle sağlık çalışanları etik ikilemler
yaşamaktadır. Teknolojideki hızlı gelişmeler, sağlık finansmanındaki zorluklar, hasta ve yakınlarının
ihtiyaçları ve beklentileri, sağlık hizmetlerinde etik karar verme sürecini daha karmaşık hale gelmiştir.
Ancak, sağlık meslek mensuplarının eğitim, öğretim ve sağlık etiği ilkelerine ilişkin anlayışları ve
bunların günlük pratikteki uygulamaları halen yetersizdir ve geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışma,
sağlık etiğinin en sık kullanılan ilkeleri olan adalet, özerklik, zarar vermeme ve yararlılık ilkeleri ve
bunların uygulanması hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu amaca bağlı olarak, sağlık
profesyonellerinin günlük klinik uygulamalarında kendilerine rehberlik edecek etik prensiplerin
uygulanması ve etik kararların verilmesinde fayda sağlayacağı düşünülmektedir. Sağlık
profesyonellerinin etik eğitimleri konusunda sağlıkta uygulamalı etik eğitimler verilmeli, eylem ve
davranışın etik boyutlarını içeren etik yetkinlikler sağlanmalıdır. Sağlık profesyonellerinin etik sorunları
yönetmeleri için etik kodların oluşturulması ve sağlık kuruluşlarında etiğin kurumsallaştırılması
önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Ethics and ethical dilemmas in health are increasingly the subject of debate in the literature. Due to the
ethical problems encountered in the complex structure of health services, health professionals
experience ethical dilemmas. Rapid advances in technology, challenges in health financing, needs and
expectations of patients and their relatives have made the process of ethical decision-making in
healthcare more complex. However, the understanding of health professionals on the principles of
education, training and health ethics and their applications in daily practice are still inadequate and need
to be improved. This study aims to provide information about the most frequently used principles of
health ethics, namely justice, autonomy, non-harm and beneficence, and their application. Depending
on this purpose, it is thought that it will be useful for health professionals to apply ethical principles and
make ethical decisions that will guide them in their daily clinical practices. Applied ethical trainings
should be provided in health on ethical trainings of health professionals and ethical competencies
including ethical dimensions of action and behavior should be provided. It is recommended to establish
ethical codes for health professionals to manage ethical problems and to institutionalize ethics in health
institutions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | AKETDER | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Etik | en_US |
dc.subject | Sağlıkta etik | en_US |
dc.subject | Etik prensipler | en_US |
dc.subject | Tıp etiği | en_US |
dc.subject | Etik kod | en_US |
dc.subject | Ethics | en_US |
dc.subject | Ethics in health | en_US |
dc.subject | Ethical principles | en_US |
dc.subject | Medical ethics | en_US |
dc.subject | Ethical code | en_US |
dc.title | Sağlıkta etik ilkeler | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8447-9116 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Sayan, İlknur | |
dc.contributor.institutionauthor | Mert, Sabiha | |
dc.identifier.startpage | 53 | en_US |
dc.identifier.endpage | 58 | en_US |
dc.relation.journal | AKETDER 2. Uluslararası Etik Araştırmaları Kongresi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |