• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Markanın yaygın ad haline gelmesine karşı korunması

Tarih

2022

Yazar

Sarı, Onur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

sarı o "Markanın Yaygın Ad Haline Gelmesine Karşı Korunması." Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 17, ss.71 - 105, 2022.

Özet

Markanın ayırt edicilik ve köken gösterme olmak üzere iki önemli işlevi bulunmaktadır. Ayırt edicilik özelliği gereği marka, diğer işaretlerden ayrılır. Köken gösterme işlevi gereğiyse ilgili mal veya hizmettin hangi teşebbüsten kaynaklandığını gösterir. Bazı markalarsa en başta ayırt edicilik ve köken gösterme işlevine sahipken zamanla bu özelliklerini kaybedip yaygın ad haline gelebilir. Bu tip markalar, aslında marka olma özelliğini kaybetmekte ve ürün veya hizmet adı haline gelmektedirler. Bu nedenle yaygın ad haline gelen işaretler, marka korumasından yararlanmamaları gerekir. Markanın jenerikleşmesi, marka koruması konusu işaretin artık ürün veya hizmet adı olarak anılmasıyla birlikte gerçekleşir. Bunun birçok sebebi vardır. En belirgin sebepleri, markalı ürünün muadilinin olmaması, yüksek pazar payları, saldırgan satış politikaları, yoğun reklam kampanyaları ve marka sahibinin jenerikleşmeyi önlemeye yönelik gerekli tedbirleri almamasıdır. Yaygın ad haline gelen markaya karşı, marka sahibi gerekli tedbirleri almazsa markası iptal edilebilir. Marka sahibinin alabileceği tedbirlerse çeşitlidir. Tedbir alınırken dikkat edilmesi gereken nokta, alınan tedbirin samimi ve etkili olmasıdır. Örneğin marka sahibi, markası jenerikleşmesini önleme amacıyla reklam kampanyaları düzenleyebilir, markasını ürün adıyla birlikte kullanabilir, markasını ürün adı gibi kullanan eser sahiplerini ikaz edebilir.
 
The trademark has two important functions: distinctiveness and showing origin. Due to its distinctive feature, the trademark could be distinguished from other signs. As required by the function of showing origin, it indicates from which undertaking the relevant good or service originates. While some brands have the function of distinguishing and showing origin at the beginning, they may lose these features and become generic over time. These types of brands actually lose their brand feature and become common name. Therefore, generic signs should not benefit from trademark protection. The genericization of the brand takes place when the subject of trademark protection is now referred to as the product or service name. There are many reasons for this. However, the most obvious reasons are the lack of equivalent of the branded product, high market shares, aggressive sales policies, intense advertising campaigns and the brand owner’s failure to take the necessary measures to prevent genericisation. If the brand owner does not take the necessary precautions against the generic brand, the brand can be canceled. The measures that the brand owner can take are various. The point to be considered while taking the measure is that the measure taken is sincere and effective. For example, the brand owner can organize advertising campaigns so that his brand does not become generic, use his brand together with the product name, and warn the authors who use their brand as a product name.
 

Kaynak

Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi

Cilt

17

Sayı

206

Bağlantı

https://hfd.bau.edu.tr/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/691

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [35]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [144]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.