• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Psikoloji Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • Psikoloji Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mental health training characteristics of psychiatry and psychology professionals and their reliance on training schools in Turkey

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (162.8Kb)

Tarih

2022

Yazar

Yaşar, Alişan Burak
Gündoğmuş, İbrahim
Gündüz, Anıl

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yaşar AB, Gündoğmuş I, Gündüz A . Mental Health Training Characteristics of Psychiatry and Psychology Professionals and Their Reliance on Training Schools in Turkey. JCBPR. 2022; 11(3): 190-197. doi:10.5455/JCBPR.74416

Özet

In the study, we aimed to investigate the psychotherapy schools of psychiatrists and psychologists during their training and daily clinical practice and their confidence in different psychotherapy schools.The sample of the study consists of 430 psychologists and psychiatrists reached. Surveys are prepared by consultation with the accredited psychotherapy supervisors from different psychotherapy schools. When comparing psychiatrists and psychologists, psychiatrists significantly attended more to cognitive-behavioral (CBT), psychodynamic, sexual, group, and supportive therapy training (p<0.01), whereas psychologists attended to Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) and family couple therapy training (p<0.01). The most trusted psychotherapy school was CBT (4.58±1.11), while the least trusted psychotherapy school was hypnosis (2.63±1.31). As the duration of psychotherapy training increased, the confidence in that psychotherapy method increased (p<0.001).The current study has shown that psychotherapy practitioners do not have a homogeneous distribution of their psychotherapy training, and these differences reduce their level of confidence in other psychotherapy approaches.
 
Bu çalışmada Türkiye örnekleminde psikoterapi hizmeti veren hekim ve psikologların ruh sağlığı eğitimlerindeki ve uygulamalarındaki terapi ekollerini ve bu ekollere güven düzeylerini karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaçlandı. Çalışmanın örneklemi toplam 430 psikolog ve psikiyatristten oluşmaktadır. Katılımcılara Türkiye’de akredite psikoterapi eğitmeni olarak görev yapan eğitmenlere danışılarak hazırlanan anket uygulanmıştır. Tıp ve psikoloji kökenli iki grup karşılaştırıldığında, hekimlerin psikologlara göre istatiksel olarak bilişsel davranışçı (BDT), psikodinamik, cinsel, grup ve destekleyici terapi eğitimlerini daha yüksek oranda aldıkları saptanırken (p<0,01), Göz Hareketleri ile Duyarsızlaştırma ve Yeniden İşleme (EMDR) ve aile çift terapisi eğitimlerini alan psikolog sayısı, hekim sayısına göre daha fazlaydı (p<0,01). Katılımcıların en fazla güven duydukları psikoterapi ekolü BDT (4,58±1,11) iken en az güven duydukları psikoterapi ekolü hipnozdu (2,63±1,31). Psikoterapi eğitimi süresi arttıkça, yönteme olan güven artmaktaydı (p<0,001). Mevcut çalışma, psikoterapi uygulayıcılarının, psikoterapi eğitimlerinin homojen dağılıma sahip olmadığını ve bu farklılıkların eğitim alınmayan ekollere güven düzeylerini azalttığını göstermiştir.
 

Kaynak

Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi

Cilt

11

Sayı

3

Bağlantı

https://www.ejmanager.com/mnstemps/77/77-1618779487.pdf?t=1695640546
https://jcbpr.org/fulltext/77-1618779487.pdf?1695640607
https://hdl.handle.net/20.500.12780/700

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [49]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [144]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.