Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarı, Onur
dc.contributor.authorAtila Yörük, Pelin
dc.date.accessioned2023-10-30T12:13:36Z
dc.date.available2023-10-30T12:13:36Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationSarı, O. & Atila Yörük, P. (2022). Anonim şirketlerin kuruluş aşamasında markanın sermaye olarak konulması. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi , 26 (3) , 215-252 . DOI: 10.34246/ahbvuhfd.1130108en_US
dc.identifier.issn2651-4141
dc.identifier.issn2667-4068
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ahbvuhfd/issue/71369/1130108
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/702
dc.description.abstractMarka, ayırt edilebilir işaretlerden oluşan bir fikri mülkiyet hakkıdır. Teşebbüsler, markayla ürün ve hizmetlerini tanıtabilmekte, ayırt edilebilirlik kazanmakta ve ürün ve hizmetin kaynağını gösterebilmektedir. Teşebbüsün ortakları, markayı sermaye olarak da şirkete koyabilir. Sermaye olarak konulan marka, mahkeme nezdinde seçilen bilirkişiler tarafından çeşitli yöntemlerle değerlemeye tabii tutulmaktadır. Değerleme neticesinde ortaya çıkan markanın değeri, sermaye olarak ana sözleşmede yer alacaktır. Markalar tescilli olabileceği gibi tescilsiz de olabilir. Hem tescilli hem tescilsiz markalar sermaye olarak konulabilir. Bununla birlikte markaların değeri dinamik ve değişkendir. Ayrıca markalar hükümsüz kılınabilir veya iptal edilebilir. Marka değerlemesi yapılırken bu hususlara dikkat edilmelidir.en_US
dc.description.abstractA trademark is an intellectual property right consisting of distinguishable signs. The businesses can promote their products and services with the brand, gain distinctiveness and show the source of the product and service. The partners of the incorporation can also put the trademark in the company as capital. The trademark which put as capital is valued by various methods by the experts selected by the court. The value of the trademark resulting from the valuation will be included in the main contract as capital. Trademarks can be registered or unregistered. Both registered and unregistered trademarks could be put as capital. However, the value of brands is dynamic and volatile. In addition, trademarks can be void or cancelled. These points should be taken into consideration while making trademark valuation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.34246/ahbvuhfd.1130108en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectAyni Sermayeen_US
dc.subjectMarka Değerlemesien_US
dc.subjectTicaret Hukukuen_US
dc.subjectFikri Mülkiyet Hukukuen_US
dc.subjectTrademarken_US
dc.subjectCapital in Kinden_US
dc.subjectTrademark Valuationen_US
dc.subjectCommercial Lawen_US
dc.subjectIntellectual Property Lawen_US
dc.titleAnonim şirketlerin kuruluş aşamasında markanın sermaye olarak konulmasıen_US
dc.title.alternativePutting the trademark as capital in the establishment of joint stock companiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Yüksekokullar, Meslek Yüksekokulu, Adalet Programıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9026-7600en_US
dc.contributor.institutionauthorSarı, Onur
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage215en_US
dc.identifier.endpage252en_US
dc.relation.journalAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster