Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMengü, Cüneyt
dc.contributor.authorKarayılan, Eyüp
dc.date.accessioned2023-10-30T12:13:50Z
dc.date.available2023-10-30T12:13:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationMengü C, Karayılan E (2022). Turizmin Etkilerinin Sinema Filmleriyle İncelenmesi: “Güler Misin Ağlar Mısın” Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(3), 2535 - 2554. 10.21325/jotags.2022.1104en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://jotags.net/index.php/jotags/article/view/1258/2238
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/706
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, turizm endüstrisinin ekonomik, sosyo-kültürel ve psikolojik etkilerinin sinema filmleri yönünden yansımalarını incelemektir. “Güler misin Ağlar mısın” filminin tercih edilmesinin üç ana temeli vardır. Birincisi, filmin Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarından biri olan Kuşadası’nda çekilmiş olmasıdır. İkincisi, filmin Türkiye’de turizmin gerçek manada gelişimini sağlayan ve 1972 yılında yayınlanan ve halen yürürlükte olan 1618 sayılı Turizm Yasasının yayınlanmasından üç yıl sonra gösterime girmiş olmasıdır. Üçüncüsü ise, filmde turizmin etkilerini doğrudan gösteren çok sayıda sahnenin yer almasıdır. Yapılan araştırmada filmdeki görsel ve sesli (işitsel) veriler Metz’in sinema göstergebilimi yaklaşımıyla günümüzde yaşanan gelişmelerle incelenerek analiz edilmiştir. Araştırmanın temel bulgularını, yerel halkın turist algısı, turizmdeki aşırı ticarileşmenin ana dil üzerindeki etkileri, turizm endüstrisindeki girişimci/çalışan ilişkileri ve yerel halkın kültürel değerlere olan ilgisizliği olarak sıralamak mümkündür. Elde edilen sonuçlar mevcut literatürdeki ampirik ve kavramsal bulgularla desteklenerek açıklanmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the reflections of the economic and socio-cultural effects of the tourism industry in terms of cinema films. There are three main reasons for preferring the movie “Güler misin Ağlar mısın”. First, the film was shot in Kuşadası, one of most important tourist destinations in Turkey. Secondly, the film was released three years after the publication of Tourism Law No. 1618 on 1972 which is still in effect of tourism in Turkey. Thirdly, there are many scenes in the film that directly show the effects of tourism. The visual and audio data in the film were analyzed via Metz’s cinema semiotics approach by considering current developments. It is possible to list the main findings of the research as the tourist perception of the local people, the effects of excessive commercialization in tourism on the mother tongue, the entrepreneur/employee relations in the tourism industry. The obtained results were tried to be explained by supporting the empirical and conceptual findings in the existing literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİrfan Yazıcıoğluen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2022.1104en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTurizmin etkilerien_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectSinema gösterge bilimien_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectImpacts of tourismen_US
dc.subjectCinema semioticsen_US
dc.titleTurizmin etkilerinin sinema filmleriyle incelenmesi: “Güler Misin Ağlar Mısın” örneğien_US
dc.title.alternativeExploring the impacts of tourism in cinema films: the case of “Güler Misin Ağlar Mısın’’en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3620-3101en_US
dc.contributor.institutionauthorKarayılan, Eyüp
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2535en_US
dc.identifier.endpage2554en_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster