dc.contributor.author | Toprak, Ziya | |
dc.contributor.author | Yücel, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2024-03-26T11:40:47Z | |
dc.date.available | 2024-03-26T11:40:47Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Toprak, Z.; Yücel, V. (2023). Kültürel bir inceleme: Pedagoji ve eğitim belgeselleri. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), 990-1000. | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | |
dc.identifier.issn | 2667-4874 | |
dc.identifier.uri | https://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed/article/view/566 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33308/26674874.2023373566 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/786 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Türkiye’de eğitime ilişkin belgeseller olan 3 Saat: Bir ÖSS Belgeseli, İki Dil Bir Bavul ve Çöpte Dostoyevski Buldum filmlerinin karşılaştırmasını yapmak ve özelde belgesel filmlerin geneldeyse kültürel üretimin pedagojik boyutlarını tartışmaktır. Pedagojinin kültürel çalışmalar alanında mevcut teorik çerçevesi ve sonra kültürel üretimin örnek filmler ve sinema özelinde pedagojik yönü değerlendirilecektir. Türkiye’de belgesel üretimi sınırlı olduğu için eğitim alanında belgesel üretimi neredeyse yok gibidir. Eğitim belgeselleri üzerine yapılan çalışmalar da sınırlıdır. Çalışma da ayrıca, Türkiye’de eğitim alanında çekilmiş bu nadir belgeseller, B. Nichols'ın belgesel türleri analizi açısından değerlendirilmekte ve eğitimde sinemasal pedagojinin işlev, anlam ve boyutları incelenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to compare the educational documentaries, 3 Saat: Bir ÖSS Belgeseli, İki Dil Bir Bavul ve Çöpte Dostoyevski Buldum, and to discuss the pedagogical dimensions of documentary films in particular and cultural production in general. The current theoretical framework of pedagogy in the field of cultural studies and then the pedagogica l aspect of cultural production in terms of sample films and cinema is also evaluated. Since documentary production is limited in Turkey, there is almost no documentary production in the field of education. Studies on educational documentaries are also limited. In this study, these rare documentaries shot in the field of education in Turkey are evaluated using of B. Nichols' analysis of documentary genres and the function, meaning and dimensions of cinematic pedagogy in education are examined. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Kültür Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.33308/26674874.2023373566 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagojik Anlatı | en_US |
dc.subject | Kültürel İncelemeler | en_US |
dc.subject | Türk Sineması | en_US |
dc.subject | Belgesel | en_US |
dc.subject | Pedagogical Narration | en_US |
dc.subject | Cultural Studies | en_US |
dc.subject | Turkish Cinema | en_US |
dc.subject | Documentary | en_US |
dc.title | Kültürel bir inceleme: pedagoji ve eğitim belgeselleri | en_US |
dc.title.alternative | A cultural review: pedagogy and educational documentaries | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0003-4240-3206 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yücel, Volkan | |
dc.identifier.volume | 37 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 990 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1000 | en_US |
dc.relation.journal | Yaşadıkça Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |