Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToprak, Ziya
dc.contributor.authorYücel, Volkan
dc.date.accessioned2024-03-26T11:40:47Z
dc.date.available2024-03-26T11:40:47Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationToprak, Z.; Yücel, V. (2023). Kültürel bir inceleme: Pedagoji ve eğitim belgeselleri. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), 990-1000.en_US
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.issn2667-4874
dc.identifier.urihttps://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed/article/view/566
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2023373566
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/786
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye’de eğitime ilişkin belgeseller olan 3 Saat: Bir ÖSS Belgeseli, İki Dil Bir Bavul ve Çöpte Dostoyevski Buldum filmlerinin karşılaştırmasını yapmak ve özelde belgesel filmlerin geneldeyse kültürel üretimin pedagojik boyutlarını tartışmaktır. Pedagojinin kültürel çalışmalar alanında mevcut teorik çerçevesi ve sonra kültürel üretimin örnek filmler ve sinema özelinde pedagojik yönü değerlendirilecektir. Türkiye’de belgesel üretimi sınırlı olduğu için eğitim alanında belgesel üretimi neredeyse yok gibidir. Eğitim belgeselleri üzerine yapılan çalışmalar da sınırlıdır. Çalışma da ayrıca, Türkiye’de eğitim alanında çekilmiş bu nadir belgeseller, B. Nichols'ın belgesel türleri analizi açısından değerlendirilmekte ve eğitimde sinemasal pedagojinin işlev, anlam ve boyutları incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the educational documentaries, 3 Saat: Bir ÖSS Belgeseli, İki Dil Bir Bavul ve Çöpte Dostoyevski Buldum, and to discuss the pedagogical dimensions of documentary films in particular and cultural production in general. The current theoretical framework of pedagogy in the field of cultural studies and then the pedagogica l aspect of cultural production in terms of sample films and cinema is also evaluated. Since documentary production is limited in Turkey, there is almost no documentary production in the field of education. Studies on educational documentaries are also limited. In this study, these rare documentaries shot in the field of education in Turkey are evaluated using of B. Nichols' analysis of documentary genres and the function, meaning and dimensions of cinematic pedagogy in education are examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33308/26674874.2023373566en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagojik Anlatıen_US
dc.subjectKültürel İncelemeleren_US
dc.subjectTürk Sinemasıen_US
dc.subjectBelgeselen_US
dc.subjectPedagogical Narrationen_US
dc.subjectCultural Studiesen_US
dc.subjectTurkish Cinemaen_US
dc.subjectDocumentaryen_US
dc.titleKültürel bir inceleme: pedagoji ve eğitim belgesellerien_US
dc.title.alternativeA cultural review: pedagogy and educational documentariesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-4240-3206en_US
dc.contributor.institutionauthorYücel, Volkan
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage990en_US
dc.identifier.endpage1000en_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster