• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • İşletme Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
  • İşletme Bölümü
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The relationship between organizational identification and job satisfaction in retail industry

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (547.1Kb)

Tarih

2023

Yazar

Pehlivanoğlu, M. Çağrı
Civelek, Mustafa Emre
Eymür, Emre

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Pehlivanoğlu, M. Çağrı. The relationship between organizational identification and job satisfaction in retail industry (2023). International Journal of Commerce and Finance, 9(1), 172-187.

Özet

The purpose of this study is to examine the relationship between organizational identification and job satisfaction among retail industry employees. Quantitative data was gathered using questionnaires. To ensure the scales' validity, principal component analysis was used. Cronbach alpha values were calculated to assess reliability. Simple regression was used to test the theoretical model hypothesis. The analyses were carried out using the statistical software SPSS. As the result of the analyses performed, the main hypothesis was supported. It has been empirically proven that Organizational Identification has positive effect on Job Satisfaction. Although these two constructs are subjects that have been researched for years, this research adds to the literature by investigating how the job satisfaction of employees working at a particular sector, the national retail industry, is affected within the framework of organizational identification. As a result, the study's findings indicated that further research should be done to improve organizational identification among employees in the retail industry to boost job satisfaction and decrease the risk of leaving.

Kaynak

International Journal of Commerce and Finance

Cilt

9

Sayı

1

Bağlantı

https://ijcf.ticaret.edu.tr/index.php/ijcf/article/view/349
https://hdl.handle.net/20.500.12780/827

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [19]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.