Geleneksel yaşta olan ve olmayan psikoloji öğrencilerinin eğitime, sosyal ilişkilere ve kariyere ilişkin görüşleri
Künye
Akman Özdemir P, Özkılıçcı G, Köroğlu R (2024). Geleneksel Yaşta Olan ve Olmayan Psikoloji Öğrencilerinin Eğitime, Sosyal İlişkilere ve Kariyere İlişkin Görüşleri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 216 - 237.Özet
Bu çalışmanın amacı psikoloji lisans öğrencilerinin bölüm ve kariyer tercihleri, üniversitedeki sosyal ilişkileri, akademik güdülenmeleri ve öğrenme süreçlerinin incelenmesidir. Fenomenolojik desenin kullanıldığı bu araştırmada 11'i geleneksel ve 11'i geleneksel olmayan psikoloji öğrencisi ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Tematik analizler sonucunda elde edilen bulgular, katılımcıların psikoloji eğitimi kararını almalarında en fazla kişisel ilgi/merak duygusunun etkili olduğunu ve akademik güdülenmelerinin yüksek olduğunu, arkadaş tercihlerinde benzer özelliklerin önemli rol oynadığını; çoğunluğunun eğitim yaşamlarında sorun yaşamadıklarını ve kariyerleri ile ilgili planlamaları olduğunu göstermiştir. Geleneksel yaşta olmayan katılımcıların geleneksel yaştaki katılımcılara göre daha düzenli ve disiplinli çalıştıkları; daha fazla aile yaşamı ile eğitsel sorumlulukları arasında denge kurmak için çabaladıkları ve bilgi edinmeyi psikoloji eğitiminin olumlu yönü olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarının psikoloji alanında çalışan uzmanlara, akademisyenlere, kariyer danışmanlarına ve ileride psikoloji eğitimi almak isteyenlere katkı sunması beklenmektedir. The aim of this study is to examine the major and career choices, social relationships at the university, academic motivations and learning processes of undergraduate psychology students. In this study using phenomenological design, semi-structured interviews were conducted with 11 traditional and 11 non-traditional psychology students. Findings of thematic analysis showed that personal interest/curiosity was the most influential factor in participants' decision to study psychology and similarity played an important role in friend choice; their academic motivation was high; the majority did not have any problems during educational life; and had career plans. It was concluded that non-traditional participants were more disciplined and worked more regularly than traditional participants; were trying to balance family life and educational responsibilities, and perceived gaining knowledge as a positive aspect of psychology education more. The results of the research are expected to contribute to experts working in the field of psychology, academics, career counselors and those who want to study psychology in the future.
Kaynak
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
22Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/cbayarsos/issue/83809/1422794https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1422794
https://hdl.handle.net/20.500.12780/831