Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkman Özdemir, Petek
dc.contributor.authorÖzkılıçcı, Gökçe
dc.contributor.authorKöroğlu, Rukiye
dc.date.accessioned2024-06-21T11:50:26Z
dc.date.available2024-06-21T11:50:26Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationAkman Özdemir P, Özkılıçcı G, Köroğlu R (2024). Geleneksel Yaşta Olan ve Olmayan Psikoloji Öğrencilerinin Eğitime, Sosyal İlişkilere ve Kariyere İlişkin Görüşleri. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 216 - 237.en_US
dc.identifier.issn1304-4796
dc.identifier.issn2146-2844
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/cbayarsos/issue/83809/1422794
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18026/cbayarsos.1422794
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/831
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı psikoloji lisans öğrencilerinin bölüm ve kariyer tercihleri, üniversitedeki sosyal ilişkileri, akademik güdülenmeleri ve öğrenme süreçlerinin incelenmesidir. Fenomenolojik desenin kullanıldığı bu araştırmada 11'i geleneksel ve 11'i geleneksel olmayan psikoloji öğrencisi ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Tematik analizler sonucunda elde edilen bulgular, katılımcıların psikoloji eğitimi kararını almalarında en fazla kişisel ilgi/merak duygusunun etkili olduğunu ve akademik güdülenmelerinin yüksek olduğunu, arkadaş tercihlerinde benzer özelliklerin önemli rol oynadığını; çoğunluğunun eğitim yaşamlarında sorun yaşamadıklarını ve kariyerleri ile ilgili planlamaları olduğunu göstermiştir. Geleneksel yaşta olmayan katılımcıların geleneksel yaştaki katılımcılara göre daha düzenli ve disiplinli çalıştıkları; daha fazla aile yaşamı ile eğitsel sorumlulukları arasında denge kurmak için çabaladıkları ve bilgi edinmeyi psikoloji eğitiminin olumlu yönü olarak algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarının psikoloji alanında çalışan uzmanlara, akademisyenlere, kariyer danışmanlarına ve ileride psikoloji eğitimi almak isteyenlere katkı sunması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the major and career choices, social relationships at the university, academic motivations and learning processes of undergraduate psychology students. In this study using phenomenological design, semi-structured interviews were conducted with 11 traditional and 11 non-traditional psychology students. Findings of thematic analysis showed that personal interest/curiosity was the most influential factor in participants' decision to study psychology and similarity played an important role in friend choice; their academic motivation was high; the majority did not have any problems during educational life; and had career plans. It was concluded that non-traditional participants were more disciplined and worked more regularly than traditional participants; were trying to balance family life and educational responsibilities, and perceived gaining knowledge as a positive aspect of psychology education more. The results of the research are expected to contribute to experts working in the field of psychology, academics, career counselors and those who want to study psychology in the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.18026/cbayarsos.1422794en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik güdülenmeen_US
dc.subjectKariyer beklentilerien_US
dc.subjectÜniversiteye uyumen_US
dc.subjectArkadaş ilişkilerien_US
dc.subjectAcademic motivationen_US
dc.subjectCareer expectationsen_US
dc.subjectUniversity adjustmenten_US
dc.subjectFriend relationshipsen_US
dc.titleGeleneksel yaşta olan ve olmayan psikoloji öğrencilerinin eğitime, sosyal ilişkilere ve kariyere ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeViews of traditional and non-traditional psychology students on education, social relationships and careeren_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-5232-4021en_US
dc.contributor.institutionauthorKöroğlu, Rukiye
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage216en_US
dc.identifier.endpage237en_US
dc.relation.journalCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster