Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeniz, Rabia
dc.contributor.authorGüngör Kılıç, Fidan Güneş
dc.date.accessioned2024-07-04T12:31:20Z
dc.date.available2024-07-04T12:31:20Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationDeniz R, Gürgör Kılıç F (2024). Determining the Opinions of Parents with Children with Special Needs on Digital Games. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 38(2), 455 - 466.en_US
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.issn2667-4874
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2024382743
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/838
dc.description.abstractWith the development of technology, interest in digital games has increased in children with typical development and children with special needs. Many digital games with different contents are played by children with special needs. The research was carried out with the parents of diagnosed children aged 6-13 years. The aim of the research is to determine the views of parents of children with special needs on digital games. The research was designed with phenomenology (phenomenology), one of the qualitative research methods, and the data were created and analyzed using content analysis. A semi-structured interview form and a questionnaire containing demographic information were used in the research. As a result of the data, codes were created and thanks to them, themes and sub-themes were reached. In the research, digital game theme and sub-themes were reached. In consequence of them, it was obtained that children with special needs mostly prefer war games, their purpose of playing games is entertainment, they mostly prefer mobile phones while playing games, and they play games for at least two hours a day. In addition to the findings that digital games contribute positively to the educational processes, skills and development of children with special needs, there were also findings that digital games have negative effects such as children not being able to spare time for their lessons and spending all their time in digital games.en_US
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesi ile birlikte dijital oyunlara yönelik ilgi tipik gelişim gösteren çocuklarda ve özel gereksinimli çocuklarda artış göstermiştir. Farklı içeriğe sahip birçok dijital oyun özel gereksinimli çocuklar tarafından oynanmaktadır. Araştırma tanı almış 6-13 yaş arasındaki çocukların aileleri ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmanın amacı, özel gereksinimli çocukları olan ailelerin dijital oyunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilimi) ile desenlemiş içerik analizi kullanılarak veriler oluşturularak analiz edilmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ve demografik bilgileri içeren soru formu kullanılmıştır. Ortaya çıkan veriler sonucu, kodlar oluşturulmuş bunların sonucunda da tema ve alt temalara ulaşılmıştır. Araştırmada dijital oyun teması ve alt temalarına ulaşılmıştır. Bunların sonucunda, özel gereksinimli çocukların en çok savaş oyunlarını tercih ettikleri, oyun oynama amaçlarının eğlence olduğu, oyun oynarken en çok cep telefonunu tercih ettikleri, günde en az iki saat oyun oynadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bunlara ek olarak, dijital oyunların özel gereksinimli çocukların eğitim süreçlerine, beceri ve gelişimlerine olumlu katkı sağladığına ilişkin bulgulara ayrıca çocukların derslerine zaman ayıramaması, tüm vaktini dijital oyunlarda harcaması gibi olumsuz etkilerinde olduğuna ilişkin bulgulara ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33308/26674874.2024382743en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChildren with Special Needsen_US
dc.subjectGameen_US
dc.subjectDigital Gameen_US
dc.subjectParentsen_US
dc.subjectPhenomenologyen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectÖzel Gereksinimli Çocuklaren_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectDijital Oyunen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectFenomenolojien_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.titleDetermining the opinions of parents with children with special needs on digital gamesen_US
dc.title.alternativeÖzel gereksinimli çocuğu olan ailelerin dijital oyunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-8370-7727en_US
dc.contributor.institutionauthorDeniz, Rabia
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage455en_US
dc.identifier.endpage466en_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster