Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYücel, Volkan
dc.date.accessioned2024-07-29T12:30:47Z
dc.date.available2024-07-29T12:30:47Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYücel, V. (2023). Korku filmleri ve özsel kötülük: anne korkumuz neden bitmez?. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(4), 1262-1276.en_US
dc.identifier.issn2148-9963
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/80484/1357593
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/866
dc.description.abstractSinemanın modern bir sanat olduğu göz önüne alındığında, anlatı yapıları uzun bir süreç içinde oluşmuştur. Seyirciye büyülü bir ürperti sunan sinema, belirli kuralların oluşmasına katkıda bulunmuş ve tür/auteur sinemalarını icat etmiştir. Sinemada türler, seyircinin beklentileriyle oynayan kodlar, öğeler ve anlatılar aracılığıyla zenginleşir. Korku yaratan unsurlar, film sona erdikten sonra bile etkisini sürdüren ve dikkat çeken özelliklerdir. Kötü ve rahatsız edici karakterler, izleyicinin duygusal olarak tam anlamıyla arınmasını sağlamasa bile ürperti duygusu izleyicilerde devam eder. Korku, sorunlu konuları açıp, üstün körü kapatır. Korku filmleri, insan bedeniyle sürekli bir etkileşim halinde olurken aynı zamanda onu tahriş eder. Bu çalışmada korku sinemasının temel örneklerinden hareketle, seyircinin hazza dayalı mücadelesi, korku malzemeleri ve hangi temel korkularımızın kurgu içinde taklit edildiği tartışılacaktır. Korku öğelerinin kiçe varan beden taklitleri, basitlik ve sahteliğine rağmen yine de bize tesir edebilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe narrative structures of cinema, a modern art, have been formed in a long process. Cinema, which gives the audience a magical awe, has created certain conventions and invented genre/auteur cinemas. Genres in cinema are fed by codes, elements and narratives that play with audience expectations. In cinema, genres are enriched by codes, elements and narratives that play with audience expectations. Elements that create fear remain and attract attention even after the movie is over. Even if the bad and disturbing elements and characters do not cleanse the audience’s emotions with a complete catharsis, the state of dread persists in the audience. Horror opens problematic issues and closes them cursorily. Horror films constantly engage with the human body while at the same time irritating it. In this study, based on the main examples of horror cinema, the audience’s struggle based on pleasure, horror materials and which of our basic fears are imitated in fiction will be discussed. Despite the simplicity and falseness of the horror elements, they can still affect us.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİrfan Türkoğluen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüren_US
dc.subjectKorkuen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectKorku Filmlerien_US
dc.subjectBedenen_US
dc.subjectGenreen_US
dc.subjectHorroren_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectHorror Moviesen_US
dc.subjectBodyen_US
dc.titleKorku filmleri ve özsel kötülük: anne korkumuz neden bitmez?en_US
dc.title.alternativeHorror movies and essentialist evil: why does being affraid of mom never end?en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Dijital Oyun Tasarımı Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-4240-3206en_US
dc.contributor.institutionauthorYücel, Volkan
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1262en_US
dc.identifier.endpage1276en_US
dc.relation.journalAvrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster