dc.contributor.author | Yücel, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-29T12:30:47Z | |
dc.date.available | 2024-07-29T12:30:47Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Yücel, V. (2023). Korku filmleri ve özsel kötülük: anne korkumuz neden bitmez?. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(4), 1262-1276. | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-9963 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/80484/1357593 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/866 | |
dc.description.abstract | Sinemanın modern bir sanat olduğu göz önüne alındığında, anlatı yapıları uzun bir süreç içinde
oluşmuştur. Seyirciye büyülü bir ürperti sunan sinema, belirli kuralların oluşmasına katkıda bulunmuş ve
tür/auteur sinemalarını icat etmiştir. Sinemada türler, seyircinin beklentileriyle oynayan kodlar, öğeler ve
anlatılar aracılığıyla zenginleşir. Korku yaratan unsurlar, film sona erdikten sonra bile etkisini sürdüren ve
dikkat çeken özelliklerdir. Kötü ve rahatsız edici karakterler, izleyicinin duygusal olarak tam anlamıyla
arınmasını sağlamasa bile ürperti duygusu izleyicilerde devam eder. Korku, sorunlu konuları açıp, üstün
körü kapatır. Korku filmleri, insan bedeniyle sürekli bir etkileşim halinde olurken aynı zamanda onu tahriş
eder. Bu çalışmada korku sinemasının temel örneklerinden hareketle, seyircinin hazza dayalı mücadelesi,
korku malzemeleri ve hangi temel korkularımızın kurgu içinde taklit edildiği tartışılacaktır. Korku
öğelerinin kiçe varan beden taklitleri, basitlik ve sahteliğine rağmen yine de bize tesir edebilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The narrative structures of cinema, a modern art, have been formed in a long process. Cinema,
which gives the audience a magical awe, has created certain conventions and invented genre/auteur
cinemas. Genres in cinema are fed by codes, elements and narratives that play with audience expectations.
In cinema, genres are enriched by codes, elements and narratives that play with audience expectations.
Elements that create fear remain and attract attention even after the movie is over. Even if the bad and
disturbing elements and characters do not cleanse the audience’s emotions with a complete catharsis, the
state of dread persists in the audience. Horror opens problematic issues and closes them cursorily. Horror
films constantly engage with the human body while at the same time irritating it. In this study, based on the
main examples of horror cinema, the audience’s struggle based on pleasure, horror materials and which of
our basic fears are imitated in fiction will be discussed. Despite the simplicity and falseness of the horror
elements, they can still affect us. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İrfan Türkoğlu | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tür | en_US |
dc.subject | Korku | en_US |
dc.subject | Sinema | en_US |
dc.subject | Korku Filmleri | en_US |
dc.subject | Beden | en_US |
dc.subject | Genre | en_US |
dc.subject | Horror | en_US |
dc.subject | Cinema | en_US |
dc.subject | Horror Movies | en_US |
dc.subject | Body | en_US |
dc.title | Korku filmleri ve özsel kötülük: anne korkumuz neden bitmez? | en_US |
dc.title.alternative | Horror movies and essentialist evil: why does being affraid of mom never end? | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0003-4240-3206 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yücel, Volkan | |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1262 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1276 | en_US |
dc.relation.journal | Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |