Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnce Karaçeper, Ecem
dc.date.accessioned2024-11-15T08:08:04Z
dc.date.available2024-11-15T08:08:04Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationİnce Karaçeper, E. (2024). İstanbul’da Faaliyet Gösteren Müze Restoran ve Kafelere Yönelik Çevrimiçi Ziyaretçi Yorumlarının İncelenmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 16 (2), 752-762.en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://isarder.org/index.php/isarder/article/view/2123/2048
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1279654/istanbulda-faaliyet-gosteren-muze-restoran-ve-kafelere-yonelik-cevrimici-ziyaretci-yorumlarinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2024.1822
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/958
dc.description.abstractAmaç – Yeni nesil müze restoran ve kafeler, geleneksel müze anlayışını modernleştirerek, ziyaretçilere daha etkileşimli ve keyifli bir deneyim sunmayı amaçlayan bir trendi ifade etmektedir. Bu gelişim, müzeleri sadece sergiler ve koleksiyonlar sunan yerler olmaktan çıkarmaktadır. Ziyaretçilere daha geniş bir kültürel etkileşim ve eğlence deneyimi sunmayı hedefleyen birtakım stratejileri içermektedir. Bu çalışma, İstanbul'da faaliyet gösteren müze restoran ve kafe işletmelerinde ziyaretçi deneyimlerini kapsamlı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Yöntem – Yeni nesil müzecilik anlayışı, Türkiye genelinde daha önce araştırılmamış bir kavramdır. İstanbul ili özelinde ilk kez ele alınmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2023 yılları arasında aktif olarak hizmet sağlayan 12 farklı müze restoran ve kafe işletmesi değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden arşiv, belge tarama ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Bulgular – Çalışmada, Python bazlı bir uygulama aracılığı ile Google yorumlarda yer alan içerikler elde edilmiştir. Veriler, Microsoft Power BI programı ile analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir. Çalışma neticesinde, hangi temaların daha çok ilgi çektiği ve hangi alanlarda eksiklik olduğu detaylıca ortaya konulmuştur. Tartışma – Müze restoranlar, kültür, tarih ve gastronomiyi bir araya getiren özel mekanlardır. Yapılan analizler ve edinilen deneyimler, ziyaretçi yorumlarında sıkça vurgulanan ana temaları, lezzetli yemekler, atmosferin kalitesi ve üst düzey servis gibi başlıklar altında özetlemektedir. Bu bulgular, sürdürülebilir bir kültürel mirasa sahip olmanın yanı sıra, gelecekteki projelerin daha başarılı olabilmesi için de önemli bir temel oluşturacaktır.en_US
dc.description.abstractPurpose – The new generation of museum restaurants and cafes represents a trend that aims to modernize the traditional museum concept, offering visitors a more interactive and enjoyable experience. This development shifts museums away from being mere places for exhibitions and collections. It incorporates various strategies to provide visitors with a broader cultural interaction and entertainment experience. This study aims to comprehensively examine visitor experiences in museum restaurants and cafe establishments operating in Istanbul. Design/Methodology/Approach – The concept of new-generation museology is a previously unexplored concept on a national scale in Turkey, and this study marks its first comprehensive exploration specifically within the Istanbul province. To achieve this goal, 12 different establishments actively providing services between 2011 and 2023 have been assessed. In the study, qualitative research methods, specifically archival document scanning and content analysis techniques, were utilized. Findings – Content from Google reviews was obtained through a Python-based application. The content was analyzed and visualized using the Microsoft Power BI program. As a result of the study, detailed insights into which themes garnered more attention and identified areas of improvement were presented. Discussion – Museum restaurants are special places that bring together culture, history, and gastronomy. The analyses conducted and experiences gained frequently highlight key themes in visitor reviews, summarizing them under titles such as delicious food, quality atmosphere, and top-notch service. These findings will not only contribute to maintaining a sustainable cultural heritage but also serve as a crucial foundation for the success of future projects.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMelih Topaloğluen_US
dc.relation.isversionof10.20491/isarder.2024.1822en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüze Restoran ve Kafeleren_US
dc.subjectKültürel Mirasen_US
dc.subjectZiyaretçi Deneyimlerien_US
dc.subjectGoogle Yorumlarıen_US
dc.subjectMicrosoft Power BIen_US
dc.subjectMuseum Restaurants and Cafesen_US
dc.subjectCultural Heritageen_US
dc.subjectCustomer Experiencesen_US
dc.subjectGoogle Reviewsen_US
dc.titleİstanbul’da faaliyet gösteren müze restoran ve kafelere yönelik çevrimiçi ziyaretçi yorumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing online visitor reviews for museum restaurants and cafés in İstanbulen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-4896-5533en_US
dc.contributor.institutionauthorİnce Karaçeper, Ecem
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage752en_US
dc.identifier.endpage762en_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster