Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGözün Kahraman, Özlem
dc.contributor.authorPehlivan, Merve
dc.date.accessioned2025-02-19T08:19:49Z
dc.date.available2025-02-19T08:19:49Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationGözün Kahraman, Ö.; Pehlivan, M. Küçük çocukların oyun ve oyuncak alışkanlıkları ile duygusal gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi.15. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, 2024, 466-467.en_US
dc.identifier.isbn978-625-6671-81-2
dc.identifier.urihttps://www.ubcakcongress.org/
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/1019
dc.description.abstractBebeklik dönemi, yaşamın ve gelişimin temellerinin atıldığı, bireyin birçok bilgi ve kazanımı edindiği kritik bir süreçtir. Bu dönemde sosyal ve duygusal gelişimin temelleri atılmakta, çocuğun ileriki yaşantısında bireysel ve sosyal becerilerini şekillendirecek önemli yapı taşları oluşmaktadır. Bebeklik döneminde oyun ve oyuncaklar, çocuğun günlük yaşantısında önemli bir yer tutmakta ve gelişimini doğrudan ya da dolaylı olarak etkileyebilmektedir. Oyuncaklar, sadece eğlence aracı olmanın ötesinde, çocuğun sosyal, bilişsel ve duygusal gelişiminde etkili bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda, bu araştırma kapsamında bebeklerin ve küçük çocukların oyuncak sayısı ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 1-3 Yaş Sosyal Duygusal Değerlendirme Ölçeği ile araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu oluşturulurken kartopu tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde nicel araştırma yöntemlerinden korelasyon analizi yöntemi kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractInfancy is a critical period during which the foundations of life and development are laid, and individuals acquire numerous skills and knowledge. During this stage, the groundwork for social and emotional development is established, forming essential building blocks that shape a child’s individual and social skills in later life. Play and toys hold a significant place in a child’s daily life during infancy, influencing their development directly or indirectly. Toys, beyond being mere tools of entertainment, play a crucial role in the social, cognitive, and emotional development of children. In this context, the aim of this study is to examine the relationship between the number of toys infants and young children have and their emotion regulation skills. The 1-3 Years Social Emotional Assessment Scale and a personal information form developed by the researcher were used to collect data for this research. The snowball sampling technique was employed to form the study's sample group, and correlation analysis, a quantitative research method, was used to analyze the data.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAsos Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBebeken_US
dc.subjectDuygusal Gelişimen_US
dc.subjectOyuncaken_US
dc.subjectInfanten_US
dc.subjectEmotional Developmenten_US
dc.subjectToyen_US
dc.titleKüçük çocukların oyun ve oyuncak alışkanlıkları ile duygusal gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn examination of the relationship between young children's play and toy habits and their emotional developmenten_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0009-0000-7482-7789en_US
dc.contributor.institutionauthorPehlivan, Merve
dc.identifier.startpage466en_US
dc.identifier.endpage467en_US
dc.relation.journal15. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster