• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • İç Mimarlık Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı
  • İç Mimarlık Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımı

Thumbnail

Göster/Aç

Özet / Abstract (2.257Mb)

Tarih

2024

Yazar

Kayaoğlu Yaman, Defne Gül

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kayaoğlu Yaman, Defne Gül. İç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımı. 5. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 2024, 58.

Özet

Yapay zeka teknolojilerinin son yıllardaki hızlı gelişimi, birçok disiplinde köklü değişimlere neden olmuştur. Özellikle tasarım disiplinlerinde, yapay zeka araçları yaratıcı süreçleri hızlandırmak, alternatif tasarım senaryoları üretmek ve yenilikçi çözümler geliştirmek amacıyla yaygın şekilde kullanılmaktadır. Yapay zeka, yalnızca tasarım süreçlerini optimize etmekle kalmayıp, aynı zamanda yeni düşünme biçimlerini teşvik eden güçlü bir araç haline gelmiştir. Bu bağlamda, yapay zekanın tasarım eğitimine entegrasyonu, öğrencilerin bu teknolojilerle erken aşamalarda tanışmasını sağlayarak mesleki becerilerinin ve yaratıcı potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunabilir. Bu çalışmada, iç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımını incelemek ve bu araçların öğrenci tasarım süreçlerine etkilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. İstanbul Kent Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü 2. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen uygulama ve anket çalışması kapsamında, öğrencilere yapay zeka araçları tanıtılmış ve bu araçları kullanarak tasarım yapmaları sağlanmıştır. Araştırmada, öğrencilere yapay zeka uygulamaları tanıtılmış, ardından belirlenen bir tema doğrultusunda yapay zeka araçlarını kullanarak konsept tasarımları geliştirmeleri istenmiştir. Sürecin başında ve sonunda uygulanan anketler aracılığıyla, öğrencilerin yapay zeka teknolojilerine yönelik görüşleri, bu araçlarla ilgili deneyimleri ve tasarım süreçlerine etkileri değerlendirilmiştir. Bu araştırma, yapay zeka araçlarının tasarım süreçlerine etkilerini anlamayı ve bu teknolojilerin öğrencilere sağlayabileceği potansiyel katkıları ile sınırlılıkları değerlendirmeyi hedeflemektedir. Elde edilen bulgular, yapay zeka araçlarının iç mimarlık eğitimine entegrasyonu hakkında önemli bilgiler sunacak ve öğrencilerin bu teknolojilerle ilgili deneyimlerine dayalı olarak eğitimde yapay zekanın etkin kullanımını teşvik edecektir. Sonuçlar, yapay zeka araçlarını kullanma becerilerinin gelişimi ile yaratıcılık ve tasarım süreçlerinde teknolojinin rolü üzerine yeni açılımlar sağlayacaktır.

Kaynak

5. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu

Bağlantı

https://sanatveestetik.com/sanat5/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1047

Koleksiyonlar

  • Bildiri Koleksiyonu [2]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.