Üniversitelerde iç paydaş öğrencilerinin toplumsal katkı uygulamaları
Künye
Büyükgebiz, I., & Usta, Ö. (2025). ÜNİVERSİTELERDE İÇ PAYDAŞ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMSAL KATKI UYGULAMALARI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, 6(1), 54-83.Özet
Günümüzde tüm dünyada üniversitelerin eğitim-öğretim, araştırma ve toplum
hizmeti olmak üzere üç temel işlev ve sorumluluğunun olması gerektiği kabul
edilmektedir. Bu kapsamda toplumsal katkı üniversitelerin önemli işlev ve
sorumluluklarından biridir. Toplumsal katkı uygulamaları topluma doğrudan veya
dolaylı olarak sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda değer katan ve
üniversitenin tüm paydaşlarının etkileşimi ve iş birliği ile gerçekleştirilen
uygulamalar olmalıdır. Toplumsal katkı yaklaşım ve uygulamalarında paydaş
katılımı önemlidir. Üniversitelerin en önemli iç paydaşları öğrencilerdir. Ayrıca
üniversite sosyal sorumluğu yaklaşımı ile üniversitelerden sosyal sorumluluk
bilinci yüksek bireyler yetiştirmeleri de beklenilmektedir. Bu nedenlerle
araştırmamızda üniversitelerin iç paydaş öğrencilerinin toplumsal katkı
konusunda algı ve düşünceleri belirlenmek amaçlanmış ve elde edilen sonuçlar
değerlendirilmiştir. Today, it is accepted worldwide that universities should have three basic
functions and responsibilities: Education, research, and community service.
Social contribution practices should be practices that add value to society
directly or indirectly in line with sustainable development goals and are carried
out with the interaction and cooperation of all university stakeholders.
Stakeholder participation is important in community contribution approaches
and practices. The most important internal stakeholders of universities are students. For these reasons, our research aimed to determine the perception and
thoughts of the internal stakeholders of universities and students on community
contribution, and the obtained results were evaluated.
Kaynak
İstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri DergisiCilt
6Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/itbfkent/issue/90499/1636234https://hdl.handle.net/20.500.12780/1129
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [24]
- Makale Koleksiyonu [19]