Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBüyükgebiz, Işıl
dc.contributor.authorUsta, Öcal
dc.date.accessioned2025-05-27T09:12:55Z
dc.date.available2025-05-27T09:12:55Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationBüyükgebiz, I., & Usta, Ö. (2025). ÜNİVERSİTELERDE İÇ PAYDAŞ ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMSAL KATKI UYGULAMALARI. İstanbul Kent Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Dergisi, 6(1), 54-83.en_US
dc.identifier.issn2717-9737
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/itbfkent/issue/90499/1636234
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/1129
dc.description.abstractGünümüzde tüm dünyada üniversitelerin eğitim-öğretim, araştırma ve toplum hizmeti olmak üzere üç temel işlev ve sorumluluğunun olması gerektiği kabul edilmektedir. Bu kapsamda toplumsal katkı üniversitelerin önemli işlev ve sorumluluklarından biridir. Toplumsal katkı uygulamaları topluma doğrudan veya dolaylı olarak sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda değer katan ve üniversitenin tüm paydaşlarının etkileşimi ve iş birliği ile gerçekleştirilen uygulamalar olmalıdır. Toplumsal katkı yaklaşım ve uygulamalarında paydaş katılımı önemlidir. Üniversitelerin en önemli iç paydaşları öğrencilerdir. Ayrıca üniversite sosyal sorumluğu yaklaşımı ile üniversitelerden sosyal sorumluluk bilinci yüksek bireyler yetiştirmeleri de beklenilmektedir. Bu nedenlerle araştırmamızda üniversitelerin iç paydaş öğrencilerinin toplumsal katkı konusunda algı ve düşünceleri belirlenmek amaçlanmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractToday, it is accepted worldwide that universities should have three basic functions and responsibilities: Education, research, and community service. Social contribution practices should be practices that add value to society directly or indirectly in line with sustainable development goals and are carried out with the interaction and cooperation of all university stakeholders. Stakeholder participation is important in community contribution approaches and practices. The most important internal stakeholders of universities are students. For these reasons, our research aimed to determine the perception and thoughts of the internal stakeholders of universities and students on community contribution, and the obtained results were evaluated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kent Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplumsal katkıen_US
dc.subjectÜniversite sosyal sorumluluğuen_US
dc.subjectKurumsal sosyal sorumluluken_US
dc.subjectSürdürülebilir kalkınmaen_US
dc.subjectSocial contributionen_US
dc.subjectUniversity social responsibilityen_US
dc.subjectCorporate social responsibilityen_US
dc.subjectSustainable developmenten_US
dc.titleÜniversitelerde iç paydaş öğrencilerinin toplumsal katkı uygulamalarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Yüksekokullar, Meslek Yüksekokulu, Adalet Programıen_US
dc.contributor.authorID0009-0004-0684-1473en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4334-1513en_US
dc.contributor.institutionauthorBüyükgebiz, Işıl
dc.contributor.institutionauthorUsta, Öcal
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage54en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.journalİstanbul Kent Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster