• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü
  • Bildiri Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gebelerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Özet / Abstract (3.892Mb)

Tarih

2025

Yazar

Kanbur, Begüm
Konrot, Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Kanbur B., Konrot A. Gebelerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. 8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), s.252.

Özet

Giriş: Dil gelişimi, çocuk gelişiminin temel taşlarından biridir. Araştırmalar, ebeveynlerin dil gelişimi konusundaki farkındalıklarının, çocuklarının dil becerilerini doğrudan şekillendirdiğini ortaya koymaktadır. Ebeveynlerin bu alandaki bilgi düzeyi, yalnızca çocuklarının dil gelişimini hızlandırmakla kalmaz, aynı zamanda ebeveyn-çocuk ilişkisini güçlendirerek sağlıklı iletişimin temellerini oluşturur. Amaç: Bu çalışma, gebelerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeyini belirlemeyi ve gebelerin kendilerini algılama ölçeği puanları ile bilgi düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Çalışmaya, uygun örnekleme yöntemiyle ebelerin danışmanlık sağladığı 391 gebe dahil edilmiştir. Katılımcılara “Sosyodemografik Bilgi Formu”, “Gebelerin Kendilerini Algılama Ölçeği”, “Gebelerin Bilgi Kaynağı ve Dil ve Konuşma Terapistine Yönelik Farkındalığı Anketi” ve “0-36 ay Arasındaki Çocukların Dil Gelişimine Yönelik Bilgi Düzeyi Anketi” uygulanmıştır. Veriler, frekans, yüzde, Kruskal-Wallis testi, Bağımsız örneklem t-testi, Spearman ve Pearson korelasyon analizleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Gebelerin 0-36 ay dil gelişimi basamakları ve dil gelişimini destekleme konularındaki ortalama puanlarının anket orta puanından yüksek olduğu bulunmuştur. Eğitim seviyesi yüksek olan gebelerin 0-36 ay dil gelişimi basamakları ve dil gelişimini destekleme konularındaki bilgi düzeylerinin eğitim seviyesi düşük olan gebelere göre anlamlı olarak daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır (p<0,05). Beden algısı ve annelik algısı düzeylerinin bilgi düzeyi ile ilişkili olmadığı görülmüştür (p>0,05). Sonuç: Bu çalışma, gebe bireylerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimine dair hangi konularda bilgi sahibi olduğunu ve hangi alanlarda eksiklik yaşadığını ortaya koyarak önemli çıkarımlar sunmaktadır. Anket yanıtlarının genel değerlendirmesi, katılımcıların çocukların dil gelişimi konusunda sınırlı bilgiye sahip olduğunu göstermektedir. Elde edilen veriler, ebeveyn farkındalığını artırmaya yönelik eğitim ve destek programlarının gerekliliğini vurgulamaktadır.

Kaynak

8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025)

Bağlantı

https://www.udemko.com/
https://hdl.handle.net/20.500.12780/1132

Koleksiyonlar

  • Bildiri Koleksiyonu [4]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.