dc.contributor.author | Kanbur, Begüm | |
dc.contributor.author | Konrot, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T11:37:45Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T11:37:45Z | |
dc.date.issued | 2025 | en_US |
dc.identifier.citation | Kanbur B., Konrot A. Gebelerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. 8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025), s.252. | en_US |
dc.identifier.uri | https://www.udemko.com/ | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/1132 | |
dc.description.abstract | Giriş: Dil gelişimi, çocuk gelişiminin temel taşlarından biridir. Araştırmalar, ebeveynlerin dil
gelişimi konusundaki farkındalıklarının, çocuklarının dil becerilerini doğrudan
şekillendirdiğini ortaya koymaktadır. Ebeveynlerin bu alandaki bilgi düzeyi, yalnızca
çocuklarının dil gelişimini hızlandırmakla kalmaz, aynı zamanda ebeveyn-çocuk ilişkisini
güçlendirerek sağlıklı iletişimin temellerini oluşturur. Amaç: Bu çalışma, gebelerin 0-36 ay
arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeyini belirlemeyi ve gebelerin kendilerini
algılama ölçeği puanları ile bilgi düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır.
Yöntem: Çalışmaya, uygun örnekleme yöntemiyle ebelerin danışmanlık sağladığı 391 gebe
dahil edilmiştir. Katılımcılara “Sosyodemografik Bilgi Formu”, “Gebelerin Kendilerini
Algılama Ölçeği”, “Gebelerin Bilgi Kaynağı ve Dil ve Konuşma Terapistine Yönelik
Farkındalığı Anketi” ve “0-36 ay Arasındaki Çocukların Dil Gelişimine Yönelik Bilgi Düzeyi
Anketi” uygulanmıştır. Veriler, frekans, yüzde, Kruskal-Wallis testi, Bağımsız örneklem t-testi,
Spearman ve Pearson korelasyon analizleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Gebelerin 0-36 ay
dil gelişimi basamakları ve dil gelişimini destekleme konularındaki ortalama puanlarının anket
orta puanından yüksek olduğu bulunmuştur. Eğitim seviyesi yüksek olan gebelerin 0-36 ay dil
gelişimi basamakları ve dil gelişimini destekleme konularındaki bilgi düzeylerinin eğitim
seviyesi düşük olan gebelere göre anlamlı olarak daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır
(p<0,05). Beden algısı ve annelik algısı düzeylerinin bilgi düzeyi ile ilişkili olmadığı
görülmüştür (p>0,05). Sonuç: Bu çalışma, gebe bireylerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil
gelişimine dair hangi konularda bilgi sahibi olduğunu ve hangi alanlarda eksiklik yaşadığını
ortaya koyarak önemli çıkarımlar sunmaktadır. Anket yanıtlarının genel değerlendirmesi,
katılımcıların çocukların dil gelişimi konusunda sınırlı bilgiye sahip olduğunu göstermektedir.
Elde edilen veriler, ebeveyn farkındalığını artırmaya yönelik eğitim ve destek programlarının
gerekliliğini vurgulamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | dil gelişimi bilgisi | en_US |
dc.subject | kritik dönem | en_US |
dc.subject | gebelik | en_US |
dc.subject | dil gelişimi | en_US |
dc.title | Gebelerin 0-36 ay arasındaki çocukların dil gelişimi hakkındaki bilgi düzeylerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0009-0008-7375-0538 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kanbur, Begüm | |
dc.identifier.startpage | 252 | en_US |
dc.identifier.endpage | 252 | en_US |
dc.relation.journal | 8. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO2025) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |