dc.contributor.author | Pehlivan, Merve | |
dc.contributor.author | Kurnaz, Fatma Betül | |
dc.date.accessioned | 2025-09-17T11:24:55Z | |
dc.date.available | 2025-09-17T11:24:55Z | |
dc.date.issued | 2025 | en_US |
dc.identifier.citation | Pehlivan, M.; Kurnaz, FB. Araştırma Yöntemleri. Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Giriş, 2025, 463-488. | en_US |
dc.identifier.isbn | 9786255974846 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/1235 | |
dc.description.abstract | Bu bölümde bilimsel araştırma yöntemlerinden, bu konudaki temel
kavramlardan kısaca söz edilmiştir. Özetle bir bilim insanı belirli bir sorun la ilgili bilimsel yollarla yanıtlanabilecek sorular sorar ve yine bu soruları
bilimsel yollarla yanıtlama çabasına girer. Kuramsal dayanaklara dayalı hi potezler oluşturur ve bu hipotezleri kontrol etmek amacıyla deney tasar lar. Elde ettiği bulguları yorumlayarak sonuçlara dayalı çıkarımlarda bu lunur. Bu süreç titizlikle yürütülmesi gereken önemli aşamaları içerir. Bu
süreçte bilim insanlarının bilimsel tutumlara sahip olmaları; bilim etiğiyle
ilgili beklenen davranışları benimsemeleri; insan ve hayvan haklarına say gılı olmaları gerekir. Bilimsel bilginin üretilmesi kadar bilimsel tutumların
ve davranışların sergilenmesi de aynı oranda önemlidir.
Araştırmacılar ilgilendikleri araştırma sorularına yanıtlar ararken bi reyden bireye, durumdan duruma ya da zamandan zamana değişebilen
özelliklerle ilgilenirler. Bunlar araştırma yöntemleri alanında değişken
kavramıyla adlandırılır. Değişkenler nicel, nitel, sürekli, süreksiz, bağımlı
ya da bağımsız değişken olarak sınıflandırılabilir. Araştırmacı araştırmanın
doğasına uygun olarak değişkenleri tanımlar. Yine araştırmacı araştırma
sorusunun doğasına uygun olarak nicel araştırma ya da nitel araştırma
yöntemlerini benimseyebilir. Daha karmaşık bir araştırma planladıysa kar ma yöntemler araştırmalarını kullanabilir. Araştırma yöntemi araştırma so rusuna bağlı olarak belirlenir. Daha iyi ya da daha kötü bir yöntemden söz
edilemez. Uygun olan yöntemden söz edilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Eğiten Kitap Yayıncılık | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | en_US |
dc.subject | Bilimsel araştırma | en_US |
dc.subject | Bilimsel tutum | en_US |
dc.subject | Bilim etiği | en_US |
dc.subject | Hipotez | en_US |
dc.subject | Bulguların yorumlanması | en_US |
dc.title | Araştırma yöntemleri | en_US |
dc.type | bookPart | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0009-0000-7482-7789 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Pehlivan, Merve | |
dc.identifier.startpage | 463 | en_US |
dc.identifier.endpage | 488 | en_US |
dc.relation.journal | Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Giriş | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Kitap Bölümü - Ulusal | en_US |