Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPehlivan, Merve
dc.contributor.authorKurnaz, Fatma Betül
dc.date.accessioned2025-09-17T11:24:55Z
dc.date.available2025-09-17T11:24:55Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationPehlivan, M.; Kurnaz, FB. Araştırma Yöntemleri. Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Giriş, 2025, 463-488.en_US
dc.identifier.isbn9786255974846
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/1235
dc.description.abstractBu bölümde bilimsel araştırma yöntemlerinden, bu konudaki temel kavramlardan kısaca söz edilmiştir. Özetle bir bilim insanı belirli bir sorun la ilgili bilimsel yollarla yanıtlanabilecek sorular sorar ve yine bu soruları bilimsel yollarla yanıtlama çabasına girer. Kuramsal dayanaklara dayalı hi potezler oluşturur ve bu hipotezleri kontrol etmek amacıyla deney tasar lar. Elde ettiği bulguları yorumlayarak sonuçlara dayalı çıkarımlarda bu lunur. Bu süreç titizlikle yürütülmesi gereken önemli aşamaları içerir. Bu süreçte bilim insanlarının bilimsel tutumlara sahip olmaları; bilim etiğiyle ilgili beklenen davranışları benimsemeleri; insan ve hayvan haklarına say gılı olmaları gerekir. Bilimsel bilginin üretilmesi kadar bilimsel tutumların ve davranışların sergilenmesi de aynı oranda önemlidir. Araştırmacılar ilgilendikleri araştırma sorularına yanıtlar ararken bi reyden bireye, durumdan duruma ya da zamandan zamana değişebilen özelliklerle ilgilenirler. Bunlar araştırma yöntemleri alanında değişken kavramıyla adlandırılır. Değişkenler nicel, nitel, sürekli, süreksiz, bağımlı ya da bağımsız değişken olarak sınıflandırılabilir. Araştırmacı araştırmanın doğasına uygun olarak değişkenleri tanımlar. Yine araştırmacı araştırma sorusunun doğasına uygun olarak nicel araştırma ya da nitel araştırma yöntemlerini benimseyebilir. Daha karmaşık bir araştırma planladıysa kar ma yöntemler araştırmalarını kullanabilir. Araştırma yöntemi araştırma so rusuna bağlı olarak belirlenir. Daha iyi ya da daha kötü bir yöntemden söz edilemez. Uygun olan yöntemden söz edilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEğiten Kitap Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectBilimsel araştırmaen_US
dc.subjectBilimsel tutumen_US
dc.subjectBilim etiğien_US
dc.subjectHipotezen_US
dc.subjectBulguların yorumlanmasıen_US
dc.titleAraştırma yöntemlerien_US
dc.typebookParten_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0009-0000-7482-7789en_US
dc.contributor.institutionauthorPehlivan, Merve
dc.identifier.startpage463en_US
dc.identifier.endpage488en_US
dc.relation.journalÇocuk Gelişimi ve Eğitimine Girişen_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster