Yeni sağ kavramının göstergebilim açısından kısa analizi
Citation
Ceyhan, A. İ., Çağlı Kaynak, E., (5-6 Ekim 2019) Yeni Sağ Kavramının Göstergebilim Açısından Kısa Analizi, XIII. IBANESS İktisat, İşletme ve Yönetim Bilimleri Kongreler Serisi, Sözlü Sunum.Abstract
Özet: Neoliberalizm ve neomuhafazakarlık sentezi olan Yeni Sağ ideolojisi günümüz dünyasını şekillendiren temel olgu olarak karşımıza çıkar. İdeolojilerin bireylerin gündelik hayatlarını, yaşam tarzlarını etkileme biçimleri düşünüldüğünde serbest piyasanın geleneksel değerlerle örülü motiflerinin pek çok kanaldan kitlelere aktarılması net bir biçimde görülmektedir. Reklam, kuşkusuz, bunlar arasında kitlelere ve bireylerin özel alanı olan hanelere ulaşıp, tüketim kültürünü özgün/yerel öğelerle süsleyerek pekiştiren unsurların başında gelir. Bu nedenle reklam analizi siyasal düşüncenin ekonomik sistem üzerinden üretilişini ve bunun toplumsal yapıda dönüştürmek istediği çerçeveyi anlamak açısından önemlidir. Reklamlarda kullanılan unsurlar ilgili ülkenin kültürel, toplumsal yapısı, arzu edilen ekonomik
biçim ve küresel sermayenin gereklilikleri göz önüne alınarak belirlenmektedir. Bu çerçevede, bu makalenin hipotezi; “geleneksel/yerel kültürün bir parçası olan Ramazan ayında, “küresel düşün yerel üret” söylemi, reklamlar aracılığı ile Neoliberalizm ve Neomuhafazarlık kavramları çerçevesinde şekillenir ve topluma yansır” olarak belirlenmiştir. Bu noktadan hareketle, Ramazan dönemi reklamları içerik ve göstergebilim açısından incelenerek, Yeni Sağ kavramının toplumsal yansımasının kısa bir analizi yapılacaktır.