Dijital iletişim çağında siyasetin dijitalleşmesi üzerine bir inceleme: post-truth ve dijital siyasetin sahte haber ekseninde analizi
Citation
Ceyhan, A. İ. (2019). Dijital İletişim Çağında Siyasetin Dijitalleşmesi Üzerine Bir İnceleme: Post-Truth ve Dijital Siyasetin Sahte Haber Ekseninde Analizi. Prof. Dr. Alaeddin Asna Anısına Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu Özel Sayısı (s. 1-17). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli Dergisi.Abstract
ÖZET
Bu çalışma, dijitalleşen iletişim çağında medya ile siyaset arasındaki ilişkiyi ve geliştirdikleri yapıları ortaya koymaya çalışmaktadır. Siyasi erk ve yapılarının, dijitalleşen iletişim yapıları çerçevesinde oluşan platformları ile nasıl aktardıklarını incelemenin yanı sıra, birbirleriyle nasıl bir ilişki kurduklarını, sosyal medyanın politik davranışlarla nasıl bağ kurduğunu ve bu bağın “post-truth” kavramı çerçevesinde nasıl yönlendirilmeye çalışıldığını göstermeyi amaçlamaktadır. Bu makale içerisinde, dijital siyasal iletişimin bir analizi yapılmaya çalışılacak, post-truth kavramı çerçevesinde dijital medya ortamlarının toplumun siyasal motivasyonlarını ve söylemlerini ne şekilde etkilediği tartışılmaya ve teorik bir çerçeve çıkarılmaya çalışılacaktır. ÖZET
Bu çalışma, dijitalleşen iletişim çağında medya ile siyaset arasındaki ilişkiyi ve geliştirdikleri yapıları ortaya koymaya çalışmaktadır. Siyasi erk ve yapılarının, dijitalleşen iletişim yapıları çerçevesinde oluşan platformları ile nasıl aktardıklarını incelemenin yanı sıra, birbirleriyle nasıl bir ilişki kurduklarını, sosyal medyanın politik davranışlarla nasıl bağ kurduğunu ve bu bağın “post-truth” kavramı çerçevesinde nasıl yönlendirilmeye çalışıldığını göstermeyi amaçlamaktadır. Bu makale içerisinde, dijital siyasal iletişimin bir analizi yapılmaya çalışılacak, post-truth kavramı çerçevesinde dijital medya ortamlarının toplumun siyasal motivasyonlarını ve söylemlerini ne şekilde etkilediği tartışılmaya ve teorik bir çerçeve çıkarılmaya çalışılacaktır. ABSTRACT
The purpose of this study is to reveal the relationship between media and politics and the structures that they have developed in the era of digitalized communication. In addition, this study aims to examine how political powers/institutions and their structures affect the political behavior, how they establish a relationship between each other, how social media is linked with political behaviors and how this link is to be guided this political behavior in the context of post-truth. In this article, we will be tried to make an analysis of digitalization of political communication and in the context of post-truth, we will try to explain in theoretical framework how digital media affect political motivation, what is its effect on the political behavior, and political discourses of the society. ABSTRACT
The purpose of this study is to reveal the relationship between media and politics and the structures that they have developed in the era of digitalized communication. In addition, this study aims to examine how political powers/institutions and their structures affect the political behavior, how they establish a relationship between each other, how social media is linked with political behaviors and how this link is to be guided this political behavior in the context of post-truth. In this article, we will be tried to make an analysis of digitalization of political communication and in the context of post-truth, we will try to explain in theoretical framework how digital media affect political motivation, what is its effect on the political behavior, and political discourses of the society.
Source
Prof. Dr. Alaeddin Asna Anısına Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu Özel Sayısı - Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli DergisiVolume
27Issue
4Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Dijital dünyada marka olmak: dijital marka yönetimi
Aydın Aslaner, Duygu; Aslaner, Ahmet Gökçe (Kriter Yayınevi, 2021)GİRİŞ Teknolojik gelişmeler ekseninde gerçekleşen değişim ve dönüşüm her alanda olduğu gibi markalaşma alanında da kendini güçlü bir şekilde hissettirmektedir. Konvansiyonel markalaşmanın yanı sıra bugün markaların dijitalle ... -
Dijital pazarlama iletişimi
Aydın Aslaner, Duygu; Sabırcan, Figen; Ceyhan, Ahmet İlkay (Kriter Yayınevi, 2021)Teknolojik gelişmeler sosyo-kültürel ve ekonomik koşullardaki değişimler, iletişim paradigmalarını, markaların iş yapış biçimlerini ve hedef kitleleriyle ilişkilerini değiştirmiştir. İnternetle doğup büyüyen yeni nesil ... -
Dijital çağda Z kuşağı gerçekleri
Aydın Aslaner, Duygu; Aslaner, Ahmet Gökçe (Kriter Yayınevi, 2021)21. yüzyılda yaşanan sosyal, siyasal, politik, ekonomik ve teknolojik gelişmeler Z kuşağının gündelik yaşam pratiklerinde önemli değişimleri de beraberinde getirmiştir. Özellikle 2019 yılında başlayan COVID-19 pandemi ...