Sivil havacılıkta yolcu memnuniyet düzeyi ve yolcu sadakati arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
Citation
Yılmaz Demirer, C. B. (2020). Sivil havacılıkta yolcu memnuniyet düzeyi ve yolcu sadakati arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbulAbstract
Küreselleşmenin ve teknolojik değişimlerin etkisi ile havayolu taşımacılığının sivil
ayağı hem yolcu taşımacılığında hem de kargo taşımacılığında önemli bir sektör
haline gelmiştir. Sivil havacılık artık, rekabet düzeyi yüksek bir sektör halindedir ve
bu sektörde sürdürülebilirliklerini ve kârlılıklarını korumak zorunda olan havayolu
şirketleri açısında, yolcular artık bir müşteri niteliğindedir. Müşterilerinin
memnuniyet düzeylerini arttırmak ve bu vasıta ile sadık müşteriler yaratarak, takip
eden uçuşlarda havayolu şirketlerinin tercih edilmesini sağlayarak devamlılıklarını
koruma amacında olan havayolu şirketleri bu amaçlar doğrultusunda birçok
pazarlama stratejisi uygulamaktadır. Yürütülen bu çalışmada, sivil havacılık
sektöründe, yolcu sıfatı ile yer alan ve havayolu hizmeti alan bireylerin müşteri
memnuniyeti ile müşteri sadakati arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda, anket yöntemi ile sivil havayolu şirketlerin ürün ve hizmet satın
alan yolcuların müşteri memnuniyet düzeyleri ve müşteri sadakat düzeylerinin
belirlenmesine yönelik veri toplanmıştır. SPSS 22.0 programı ile analiz edilen veriler
kapsamında varılan temel sonuç, sivil havacılıkta yolcu memnuniyet düzeyi ile yolcu
sadakati arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğudur. With the impact of globalization and technological changes, the civilian foot of airline
transportation has become an important sector in both passenger and cargo
transportation. Civil aviation is now a highly competitive sector, and in terms of
airlines that must maintain their sustainability and profitability in this sector,
passengers are now a customer. Airline companies, which aim to increase their
customers' satisfaction levels and to maintain their continuity by creating loyal
customers with this means, by ensuring that airline companies are preferred in the
following flights, apply many marketing strategies for these purposes. In this study, it
was aimed to determine the relationship between customer satisfaction and customer
loyalty of individuals who take part in the capacity of passengers and receive airline
services in the civil aviation sector. For this purpose, the survey method collected data
on the determination of customer satisfaction levels and customer loyalty levels of
passengers who purchase products and services from civil airline companies. The main
conclusion reached within the scope of the data analyzed by SPSS 22.0 program is that
there is a significant and positive relationship between passenger satisfaction level and
passenger loyalty in civil aviation.