Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın Aslaner, Duygu
dc.contributor.authorAydın, Gülşah
dc.date.accessioned2021-03-09T06:45:19Z
dc.date.available2021-03-09T06:45:19Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAydın Aslaner, D. ve Aydın G. (2021) "Dijitali Yeniden Okumak: Sosyal Etki Pazarlaması ve Influencerler", Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 42 Denizli, s. 30-43.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.795144
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/278
dc.description.abstractÖzet Günümüzde, tüketiciyle marka arasındaki etkileşimi artırmaya yönelik yapılan dijital pazarlama stratejilerinin başında sosyal etki pazarlaması gelmektedir. Sosyal etki pazarlamasının bir kolu olan influencer pazarlamasının, dijital platformlardaki markalar için organik etkileşimi sağladığı düşünülmekte, aynı zamanda tüketicinin satın alma karar sürecini kolaylaştırmaktadır. Özellikle Internet’te geçen zamanla eşgüdümlü olarak sosyal medyada kullanıcı sayılarının her geçen gün artmasıyla birlikte markaların influencer pazarlamasına yöneldiği görülmektedir. Bu araştırmada Deutsch ve Gerard’s (1955) ve Kelman’ın (1958) sosyal etki kuramlarından yola çıkarak influencerlerin tüketici üzerinde uyma, özdeşleştirme, içselleştirme, bilgilendirici ve normatif sosyal etki doğrultusunda nasıl bir sosyal etkiye sahip olduğu pazarlama açısından ortaya konulmuştur. Tüketici odaklı yapılan çalışmada örneklem grubu Y kuşağının son çeyreğinde bulunan bireyler olarak belirlenmiş ve bu grubun mensuplarıyla derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın öne çıkan bulguları ise influencerin samimiyeti ve güven vermesinin tüketicilerin kendilerini influencerlerle özdeşleştirme sürecinde önemli bir yere sahip olduğu ve influencerlerin tüketicilerin satın alma niyetini olumlu yönde etkilediğidir.en_US
dc.description.abstractAbstract A prominent digital marketing strategy to enhance the interaction between consumers and brands today is social influence marketing. A branch of social influence marketing, influencer marketing is assumed to boost organic interaction on digital platforms for brands, as well as facilitating the purchasing decision making process of consumers. Brands especially head for influencer marketing with the increasing number of social media users, rising simultaneously with the time spent online. This research study adopts the social influence theories of Deutsch and Gerard (1955) and Kelman (1958) and reveals the social influence, influencers’ impact on consumers, in line with compliance, identification, internalization, informational and normative social influence, in terms of marketing. The sample group is identified to comprise from individuals from the last quarter of the generation Y in this consumer-­‐oriented study. To that end, in-­‐depth interviews are conducted with the members of said group. The main findings of the study indicate that the sincerity and reassurance of influencers have a significant place in consumers’ identification process with influencers and that influencers have a positive impact on consumers’ purchasing intentions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal etki pazarlamasıen_US
dc.subjectSosyal etkien_US
dc.subjectInfluencer pazarlamasıen_US
dc.subjectSocial influencer marketingen_US
dc.subjectSocial influenceen_US
dc.subjectInfluencer marketingen_US
dc.titleDijitali yeniden okumak: sosyal etki pazarlaması ve influencerleren_US
dc.title.alternativeRereading the digital: social influencer marketing and influencersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1924-1472en_US
dc.contributor.institutionauthorAydın Aslaner, Duygu
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage43en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster