Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇam Kahraman, Fatma
dc.contributor.authorUnutmaz, Jülide
dc.date.accessioned2021-12-03T13:20:02Z
dc.date.available2021-12-03T13:20:02Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06-09
dc.identifier.citationUnutmaz, J. (2021). Çalışanların bilinçli farkındalık düzeyleri ile tükenmişlik ve duygusal zeka arasındaki ilişkiler. Yayımlanmış yüksek lisans tezi. İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/401
dc.description.abstractGünümüzde bilimsel araştırmalarda, bilinçli farkındalık ön plana çıkmıştır. Bilinçli farkındalık, kişinin şu anda olup biten her şeyin olumlu olarak farkında olmasıdır. Bilinçli farkındalık, düşünme ve farkındalık deneyimidir. Bu araştırma çalışanların bilinçli farkındalık düzeyleri ile tükenmişlik ve duygusal zeka arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Örneklem grubuna, İstanbul’ da çalışan bireyler dahil edilmiştir. Araştırmanın örneklemi tesadüfü örnekleme yoluyla 300 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için, Kişisel Bilgi Formu, Bilinçli Farkındalık Ölçeği (BFÖ), Duygusal Zeka Ölçeği (DZÖ) ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği (MTÖ) uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularında, Ölçek ifadelerini değerlendirme kriterleri dikkate alındığında, araştırmaya dahil edilen çalışanların bilinçli farkındalık ile tükenmişlik ve duygusal zeka arasında orta düzeyde negatif ve pozitif ilişkilerin bulunduğu anlaşılmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak, bilinçli farkındalık arttıkça tükenmişlik duygusu azalmakta, duygusal zeka ise artmakta olduğu gözlenmiştir. Çalışanların bilinçli farkındalık, tükenmişlik ve duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırıldığı bu çalışmada önemli bulgular tespit edilmesine karşın, araştırmanın bazı sınırlılıklar çerçevesinde değerlendirilmelidir. Araştırmanın bulguları seçilen örneklem ile sınırlı olduğundan, sonuçların genelleyebilmesi için daha büyük örneklem üzerinde yapılacak araştırmalarla mümkün olacaktır.en_US
dc.description.abstractIn scientific research today, mindfulness has come to the fore. Mindfulness is that one is positively aware of everything that is happening at the moment. Mindfulness is the experience of thinking and awareness. This research was conducted to examine the relationships between employees ' levels of mindfulness and burnout and emotional intelligence. Individuals working in Istanbul were included in the sample group. The sample of the study consists of 300 participants through random sampling. The Personal Information Form, Mindfulness Scale (MS), Emotional Intelligence Scale (EIS) and Maslach Burnout Scale (MBS) were applied to collect the data of the study. In the findings of the study, when the criteria for evaluating scale expressions are taken into account, it is understood that there are moderate negative and positive relationships between mindfulness and burnout and emotional intelligence of the employees included in the study. Based on the results of the study, it was observed that as mindfulness increases, the sense of burnout decreases, while emotional intelligence increases. Although important findings were identified in this study, which investigated the relationship between the levels of mindfulness, burnout and emotional intelligence of employees, the research should be evaluated within the framework of some limitations. Since the results of the study are limited to the selected sample, it will be possible to generalize the results with research on a larger sample.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilinçli farkındalıken_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectDuygusal zekaen_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectEmotional ıntelligenceen_US
dc.titleÇalışanların bilinçli farkındalık düzeyleri ile tükenmişlik ve duygusal zeka arasındaki ilişkileren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2482-4560en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster