Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMamacı, Merve
dc.contributor.authorKaradeniz, Übeyit
dc.date.accessioned2021-12-03T13:34:08Z
dc.date.available2021-12-03T13:34:08Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-08-18
dc.identifier.citationKaradeniz, Ü. (2021). Üniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/434
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin psikolojik iyi oluş düzeylerini anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını ve psikolojik iyi oluşun demografik değişkenler açısından anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmaya Türkiye'de eğitim gören 584 üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Ankete katılanların 511‟i kadın 73‟ü erkek öğrencilerden oluşmuştur. Veriler; Bağlanma Stilleri Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Bağlanma stilleri ölçeğinin alt boyutları ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasındaki ilişki incelendiğinde “güvenli bağlanma” alt boyutu ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Kaçınan bağlanma alt boyutu ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Kaygılı-kararsız bağlanma alt boyutu ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasında ise negatif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Elde edilen veriler üzerinden ek analizler yapılmış, araştırma bulguları literatür çerçevesinde değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe general purpose of this study is to examine whether the attachment styles of university students significantly predicted their psychological well-being and whether psychological well-being significantly differentiated in terms of de-mographic variables. 584 university students studying in Turkey voluntarily participated in the study. 511 of the participants in the survey were female and 73 were male students. Data were obtained using Attachment Styles Scale, Psychological Well-being Scale, and Demographic Information Form. Considering the analysis result, a low-level significant negative correlation was found between the total score of the attachment styles scale and the psychological well-being scale. Considering the relationship between the sub-dimensions of the attachment styles scale and the psychological well being scale, a moderate positive correlation was found between the "secure attachment" sub-dimension and the psychological well-being scale.A low level of significant negative correlation was found between the "avoidant attachment" sub dimension and the psychological well-being scale. A moderately significant negative correlation was found between the "anxious-indecisive attachment" sub-dimension and the psychological well-being scale. The research findings were evaluated within the framework of the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağlanma stillerien_US
dc.subjectPsikolojik iyi oluşen_US
dc.subjectGüvenli bağlanmaen_US
dc.subjectKaçınan bağlanmaen_US
dc.subjectKaygılı-kararsız bağlanmaen_US
dc.subjectAttachment stylesen_US
dc.subjectPsychological well-beingen_US
dc.subjectSecure attachmenten_US
dc.subjectAvoided attachmenten_US
dc.subjectAnxious-unsteady attachmenten_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde bağlanma stilleri ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8680-7950en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster