Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖkcü, Özge
dc.contributor.authorGök, Rıdvan
dc.date.accessioned2024-07-28T07:56:09Z
dc.date.available2024-07-28T07:56:09Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationÖkcü, Ö.; Gök, R. Çocuklarda egzersizin faydaları. 6th International Conference on Global Practice of Multidisciplinary Scientific Studies (2024), 21-22.en_US
dc.identifier.isbn978-625-367-716-9
dc.identifier.urihttps://zenodo.org/records/11211705
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5281/zenodo.11211705
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/862
dc.description.abstractEgzersiz kas ve eklem hareketleri kullanarak enerji harcanmasıyla sonuçlanan düzenli fiziksel aktiviteler olarak tanımlanabilir. Çocukluk çağında egzersiz yapma alışkanlığı bilişsel, duygusal, fiziksel ve psikolojik gelişime, yetişkinlik çağında yapılan egzersize göre daha çok etkilidir. Bunun sebebi, bireylerin hareket ve yaşam tarzı gelişimi ve öğrenmenin çocukluk çağlarında daha kolay olmasıdır. Günümüz teknolojik olanakların hızla gelişmesi, beden gücüyle gerçekleştirilen birçok eylemin artık tamamen teknolojik olanaklar kullanılarak kolaylıkla yapılması ve sedanter yaşamın yaygınlaşması çocukluk çağlarında bile obezite, diyabet, inme, yüksek tansiyon, osteoporoz ve koroner hastalıkların görülme sıklığında artışa sebep olmuştur. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre kronik hastalıklardaki artışın risk faktörleri coğrafyalara göre değişmekle birlikte, yüksek gelirli ülkelerdeki en büyük risk faktörü fiziksel inaktivite ve yüksek kolesteroldür. Egzersiz ve yüksek fiziksel aktivite düzeyi ile diyabet, koroner kalp hastalığı, inme, yüksek tansiyon, osteoporoz, kolon kanseri riski, depresyon, kaygı ve aşırı stres bulguları azalmaktadır. Düzenli fiziksel aktivite ve spor yapan çocuklarda olumlu benlik saygısı, beden imgesi değerlendirmesi, kendilik algısı ve mental dayanıklılığın gelişmesinin kolaylaştığı bilinmektedir. Ayrıca sigara, alkol, uyuşturucu madde ve ilaç kullanım sıklıkları daha düşük, birine zarar verme ve bir şeyleri kırıp dökme isteklerinin daha az, ders çalışma, kitap gazete okuma ve akademik performans oranlarının daha yüksek olduğu gözlenmektedir. Amerikan Pediatri Akademisi, 2 yaşın altındaki çocuklar için ekran başında zaman geçirilmemesini, 2 yaşın üzerinde ise bu sürenin 1-2 saat ile kısıtlanmasını önermektedir. Bunların dışında özellikle sosyal çevrede çocuklar için aerobik egzersize uygun alanlar oluşturulması için belediyelerle iş birliği içinde olunmalı ve ilgili birimler bu konularda teşvik edilmelidir.en_US
dc.description.abstractExercise can be defined as regular physical activities that result in energy expenditure using muscle and joint movements. The habit of exercising in childhood is more effective on cognitive, emotional, physical and psychological development than exercise in adulthood. The reason for this is that individuals' movement and lifestyle development and learning are easier in childhood. The rapid development of today's technological opportunities, the fact that many actions performed with physical strength are now easily performed using technological facilities, and the spread of sedentary life has led to an increase in the incidence of obesity, diabetes, stroke, high blood pressure, osteoporosis and coronary diseases, even in childhood. According to World Health Organization data, although the risk factors for the increase in chronic diseases vary by geography, the biggest risk factors in high-income countries are physical inactivity and high cholesterol. With exercise and high physical activity levels, diabetes, coronary heart disease, stroke, high blood pressure, osteoporosis, colon cancer risk, depression, anxiety and excessive stress symptoms decrease. It is known that the development of positive self-esteem, body image evaluation, self-perception and mental endurance is facilitated in children who engage in regular physical activity and sports. In addition, it is observed that the frequency of cigarette, alcohol, drug and medication use is lower, the desire to harm someone and break things is less, and the rates of studying, reading books and newspapers and academic performance are higher. The American Academy of Pediatrics recommends that children under the age of 2 not spend time in front of the screen, and for children over the age of 2, this time should be limited to 1-2 hours. Apart from these, cooperation should be made with municipalities to create areas suitable for aerobic exercise for children, especially in the social environment, and relevant units should be encouraged on these issues.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIKSAD Publishing Houseen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.subjectÇocukluk çağıen_US
dc.subjectPsikolojik gelişimen_US
dc.subjectExerciseen_US
dc.subjectChildhooden_US
dc.subjectPsychological developmenten_US
dc.titleÇocuklarda egzersizin faydalarıen_US
dc.title.alternativeBenefits of exercise for childrenen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Yüksekokullar, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Fizyoterapi Programıen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-7149-1316en_US
dc.contributor.institutionauthorÖkcü, Özge
dc.identifier.startpage21en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.relation.journal6th International Conference on Global Practice of Multidisciplinary Scientific Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster