Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkay, Ecem
dc.contributor.authorİnce Karaçeper, Ecem
dc.date.accessioned2024-11-27T08:09:37Z
dc.date.available2024-11-27T08:09:37Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationAKAY, E., KARAÇEPER, E. İ. (2024). ZİNCİR YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Journal of gastronomy, hospitality and travel (Online) , 7(2), 527 - 549.en_US
dc.identifier.issn2619-9548
dc.identifier.urihttps://www.joghat.org/journal-article/419/zincir-yiyecek-icecek-isletmelerinde-dijital-donusum-istanbul-ornegi-digital-transformation-in-chain-food-and-beverage-businesses-the-case-of-istanbul
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1281547/zincir-yiyecek-icecek-isletmelerinde-dijital-donusum-istanbul-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/965
dc.description.abstractBilgi çağı olarak adlandırılan 21. yüzyıl, küreselleşmenin ve dijitalleşme kavramlarının hızlı bir biçimde yaşandığı, Dünya genelinde Endüstri 4.0 kavramının öne çıktığı bir dönemin başlangıcı olmuştur. Günümüz koşullarında, gastronomi alanında da gıda ürünlerinin üretim, dağıtım ve servis edilme aşamalarında gelişen teknolojinin olanaklarından faydalanılmaktadır. Çalışmanın amacı, zincir yiyecek içecek işletmelerindeki dijital dönüşüm, kullanılan teknolojik cihazlar ile bu işletmelerdeki operasyonel algı ve tutumun incelenmesidir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Amaçlı örneklem yönteminin kullanıldığı çalışmada, evreni en iyi temsil edeceği düşünülen ulusal merkezli markanın yöneticilerinden oluşan 15 katılımcıyla yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler Maxqda Pro2020 analiz programıyla çözümlenerek analiz edilmiştir. Alan yazın incelendiğinde, ulusal ve uluslararası kapsamda zincir yiyecek içecek işletmelerinin dijital dönüşüm uygulamalarını detaylı bir şekilde ele alan başka bir çalışmanın olmadığı görülmektedir. Bu nedenle çalışmanın, ulusal ve uluslararası alanda önem arz ettiği düşünülmektedir. Analizler, katılımcıların ifadelerine dayanarak iki ana tema tespit edildiğini göstermektedir. Marka dijital dönüşüm uygulamaları ve dijital dönüşüm uygulamalarının avantajları ana temaları ifade ederken bu ana temalar, uygun alt başlıklar ile detaylandırılarak açıklanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, dijital dönüşüm uygulamaları teknolojiyi takip edebilmek, maliyet kontrollerini yapabilmek ve sürdürülebilirlik uygulamalar içerisinde bütünleşmiş operasyonel uygulamaları kullanılarak misafir beklentilerinin karşılanmasında önemli bir rol oynamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe 21st century, which is called the information age, has been the beginning of a period in which globalization and digitalization concepts are experienced rapidly and the concept of Industry 4.0 has come to the fore worldwide. In today's conditions, the opportunities provided by developing technology are utilized in the production, distribution, and service stages of food products in the field of gastronomy. The aim of the study is to examine the digital transformation in chain food and beverage businesses, the technological devices used, and the operational perception and attitude in these businesses. Qualitative research method was used in the study. In the research, in which purposive sampling method was used, face-to-face interviews were conducted with 15 participants consisting of the managers of the brand, which is thought to best represent the universe. The data obtained from the interviews were analyzed with Maxqda Pro2020 analysis program. When the literature is examined, it is seen that there is no other study that deals with the digital transformation practices of chain food and beverage businesses in a national and international context in detail. For this reason, the study is regarded as having national and international significance. The analysis shows that two main themes were identified based on the statements of the participants. The main themes of brand digital transformation applications, and the advantages of digital transformation applications have been detailed and explained with appropriate subheadings. According to the findings, digital transformation applications play an important role in meeting guest expectations by utilizing integrated operational practices within sustainability, enabling technology tracking, and cost control.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRahman Temizkanen_US
dc.relation.isversionof10.33083/joghat.2024.418en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital dönüşümen_US
dc.subjectGastronomi 4.0en_US
dc.subjectZincir Yiyecek ve İçecek İşletmelerien_US
dc.subjectDigital Transformationen_US
dc.subjectChain Food and Beverage Businessesen_US
dc.titleZincir yiyecek içecek işletmelerinde dijital dönüşüm: İstanbul örneğien_US
dc.title.alternativeDigital transformation in chain food and beverage businesses: The case of İstanbulen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-4896-5533en_US
dc.contributor.institutionauthorİnce Karaçeper, Ecem
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage527en_US
dc.identifier.endpage549en_US
dc.relation.journalJournal of gastronomy, hospitality and travelen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster