Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKayaoğlu Yaman, Defne Gül
dc.date.accessioned2025-03-19T08:55:16Z
dc.date.available2025-03-19T08:55:16Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationKayaoğlu Yaman, Defne Gül. İç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımı. 5. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 2024, 58.en_US
dc.identifier.isbn978-625-6671-57-7
dc.identifier.urihttps://sanatveestetik.com/sanat5/
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/1047
dc.description.abstractYapay zeka teknolojilerinin son yıllardaki hızlı gelişimi, birçok disiplinde köklü değişimlere neden olmuştur. Özellikle tasarım disiplinlerinde, yapay zeka araçları yaratıcı süreçleri hızlandırmak, alternatif tasarım senaryoları üretmek ve yenilikçi çözümler geliştirmek amacıyla yaygın şekilde kullanılmaktadır. Yapay zeka, yalnızca tasarım süreçlerini optimize etmekle kalmayıp, aynı zamanda yeni düşünme biçimlerini teşvik eden güçlü bir araç haline gelmiştir. Bu bağlamda, yapay zekanın tasarım eğitimine entegrasyonu, öğrencilerin bu teknolojilerle erken aşamalarda tanışmasını sağlayarak mesleki becerilerinin ve yaratıcı potansiyellerinin gelişimine katkıda bulunabilir. Bu çalışmada, iç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımını incelemek ve bu araçların öğrenci tasarım süreçlerine etkilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. İstanbul Kent Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü 2. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen uygulama ve anket çalışması kapsamında, öğrencilere yapay zeka araçları tanıtılmış ve bu araçları kullanarak tasarım yapmaları sağlanmıştır. Araştırmada, öğrencilere yapay zeka uygulamaları tanıtılmış, ardından belirlenen bir tema doğrultusunda yapay zeka araçlarını kullanarak konsept tasarımları geliştirmeleri istenmiştir. Sürecin başında ve sonunda uygulanan anketler aracılığıyla, öğrencilerin yapay zeka teknolojilerine yönelik görüşleri, bu araçlarla ilgili deneyimleri ve tasarım süreçlerine etkileri değerlendirilmiştir. Bu araştırma, yapay zeka araçlarının tasarım süreçlerine etkilerini anlamayı ve bu teknolojilerin öğrencilere sağlayabileceği potansiyel katkıları ile sınırlılıkları değerlendirmeyi hedeflemektedir. Elde edilen bulgular, yapay zeka araçlarının iç mimarlık eğitimine entegrasyonu hakkında önemli bilgiler sunacak ve öğrencilerin bu teknolojilerle ilgili deneyimlerine dayalı olarak eğitimde yapay zekanın etkin kullanımını teşvik edecektir. Sonuçlar, yapay zeka araçlarını kullanma becerilerinin gelişimi ile yaratıcılık ve tasarım süreçlerinde teknolojinin rolü üzerine yeni açılımlar sağlayacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAsos Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapay Zekaen_US
dc.subjectİç Mimarlıken_US
dc.subjectTasarım ve Teknolojien_US
dc.titleİç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımıen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8640-5399en_US
dc.contributor.institutionauthorKayaoğlu Yaman, Defne Gül
dc.identifier.startpage58en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.relation.journal5. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster