dc.contributor.author | Kayaoğlu Yaman, Defne Gül | |
dc.date.accessioned | 2025-03-19T08:55:16Z | |
dc.date.available | 2025-03-19T08:55:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.citation | Kayaoğlu Yaman, Defne Gül. İç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımı. 5. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 2024, 58. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-625-6671-57-7 | |
dc.identifier.uri | https://sanatveestetik.com/sanat5/ | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/1047 | |
dc.description.abstract | Yapay zeka teknolojilerinin son yıllardaki hızlı gelişimi, birçok disiplinde köklü değişimlere
neden olmuştur. Özellikle tasarım disiplinlerinde, yapay zeka araçları yaratıcı süreçleri
hızlandırmak, alternatif tasarım senaryoları üretmek ve yenilikçi çözümler geliştirmek amacıyla
yaygın şekilde kullanılmaktadır. Yapay zeka, yalnızca tasarım süreçlerini optimize etmekle
kalmayıp, aynı zamanda yeni düşünme biçimlerini teşvik eden güçlü bir araç haline gelmiştir.
Bu bağlamda, yapay zekanın tasarım eğitimine entegrasyonu, öğrencilerin bu teknolojilerle
erken aşamalarda tanışmasını sağlayarak mesleki becerilerinin ve yaratıcı potansiyellerinin
gelişimine katkıda bulunabilir. Bu çalışmada, iç mimarlık eğitiminde tasarımın erken
aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımını incelemek ve bu araçların öğrenci tasarım
süreçlerine etkilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. İstanbul Kent Üniversitesi İç Mimarlık
Bölümü 2. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen uygulama ve anket çalışması kapsamında,
öğrencilere yapay zeka araçları tanıtılmış ve bu araçları kullanarak tasarım yapmaları
sağlanmıştır. Araştırmada, öğrencilere yapay zeka uygulamaları tanıtılmış, ardından belirlenen
bir tema doğrultusunda yapay zeka araçlarını kullanarak konsept tasarımları geliştirmeleri
istenmiştir. Sürecin başında ve sonunda uygulanan anketler aracılığıyla, öğrencilerin yapay
zeka teknolojilerine yönelik görüşleri, bu araçlarla ilgili deneyimleri ve tasarım süreçlerine
etkileri değerlendirilmiştir. Bu araştırma, yapay zeka araçlarının tasarım süreçlerine etkilerini
anlamayı ve bu teknolojilerin öğrencilere sağlayabileceği potansiyel katkıları ile sınırlılıkları
değerlendirmeyi hedeflemektedir. Elde edilen bulgular, yapay zeka araçlarının iç mimarlık
eğitimine entegrasyonu hakkında önemli bilgiler sunacak ve öğrencilerin bu teknolojilerle ilgili
deneyimlerine dayalı olarak eğitimde yapay zekanın etkin kullanımını teşvik edecektir.
Sonuçlar, yapay zeka araçlarını kullanma becerilerinin gelişimi ile yaratıcılık ve tasarım
süreçlerinde teknolojinin rolü üzerine yeni açılımlar sağlayacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Asos Yayınevi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yapay Zeka | en_US |
dc.subject | İç Mimarlık | en_US |
dc.subject | Tasarım ve Teknoloji | en_US |
dc.title | İç mimarlık eğitiminde tasarımın erken aşamalarında yapay zeka araçlarının kullanımı | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8640-5399 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kayaoğlu Yaman, Defne Gül | |
dc.identifier.startpage | 58 | en_US |
dc.identifier.endpage | 58 | en_US |
dc.relation.journal | 5. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |