Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPehlivanoğlu, M. Çağrı
dc.date.accessioned2025-07-01T06:53:44Z
dc.date.available2025-07-01T06:53:44Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationPehlivanoğlu M.C., The potential effects of organisational cynicism on job satisfaction, bmij (2025) 13 (2): 736-746.en_US
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://www.bmij.org/index.php/1/article/view/2533
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v13i2.2533
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/1171
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the impact of organisational cynicism on job satisfaction among retail sales employees. Organisational cynicism is related to an employee's negative attitude towards the organisation. Due to its potential detrimental impact on individuals, it is presumed that organisational cynicism might affect job satisfaction. Questionnaires gather research data. The validity of the scales is ensured using principal component analysis. To assess reliability, Cronbach's alpha values are calculated. Multiple regression analysis is executed to test the hypotheses. Research findings demonstrate that the affective and cognitive dimensions of organisational cynicism affect job satisfaction, whereas the behavioural dimension does not exert any significant effect. This research extends the existing literature by analysing the potential impact of organisational cynicism on job satisfaction within the retail sales workforce. The results of the study emphasise the importance of additional management efforts to reduce the formation of employee cynicism and to increase job satisfaction within organisations.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, perakende satış çalışanlarında örgütsel sinizmin iş tatmini üzerindeki etkisini araştırmaktır. Örgütsel sinizm, bir çalışanın örgüte yönelik olumsuz tutuma sahip olmasıyla ilgilidir. Bireyler üzerindeki potansiyel zararlı etkileri nedeniyle, örgütsel sinizmin iş tatmini üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabileceği tahmin edilmektedir. Araştırma verileri anketler yoluyla toplanmıştır. Ölçeklerin geçerliliği temel bileşenler analizi kullanılarak sağlanmıştır. Güvenilirliği değerlendirmek için Cronbach alfa değerleri hesaplanmıştır. Hipotezleri test etmek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, örgütsel sinizmin duyuşsal ve bilişsel boyutlarının iş tatmini üzerinde etkili olduğunu, davranışsal boyutun ise anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermektedir. Bu araştırma, perakende satış işgücü özelinde örgütsel sinizmin iş tatmini üzerindeki potansiyel etkilerini analiz ederek mevcut alan yazınını genişletmektedir. Çalışmanın sonuçları, çalışan sinizminin oluşumunu azaltmak ve örgütlerde çalışanların iş tatminini artırmak için ek yönetim çabalarının önemini vurgulamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherACC Publishingen_US
dc.relation.isversionof10.15295/bmij.v13i2.2533en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrganisational Cynicismen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectRetail Industryen_US
dc.subjectÖrgütsel Sinizmen_US
dc.subjectİş Tatminien_US
dc.subjectPerakende Sektörüen_US
dc.titleThe potential effects of organisational cynicism on job satisfactionen_US
dc.title.alternativeÖrgütsel sinizmin iş tatmini üzerindeki potansiyel etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7519-3068en_US
dc.contributor.institutionauthorPehlivanoğlu, M. Çağrı
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage736en_US
dc.identifier.endpage746en_US
dc.relation.journalBusiness & Management Studies: An International Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster