Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslaner, Ahmet Gökçe
dc.contributor.authorAydın Aslaner, Duygu
dc.date.accessioned2021-03-09T06:56:46Z
dc.date.available2021-03-09T06:56:46Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationAslaner, A., Aydın Aslaner, D. (2020). Gelenekselden Dijitale Türkiye’de Reklamcılık. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (21), 17-30.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/279
dc.description.abstractÖz Reklam, toplumun dinamikleri içerisinde tüketime ve tüketicilere yön veren önemli bir satış ve pazarlama aracıdır. Sanayi Devrim’i sonrasındaki gelişmelere paralel olarak reklamcılık anlayışında bir takım değişimler yaşamıştır. Bu çalışma Sanayi Devrimi ile birlikte modern reklamcılığın bir sektör olarak yükselişini, yeni reklam akımlarını ve döneme yön veren reklamcıları analiz etmektedir. Bununla birlikte Türkiye’deki reklamcılığın gelişim süreci tarihsel bir perspektiften irdelenmiştir. Osmanlı döneminde ilan reklamcılığı olarak doğan Türkiye’deki reklamcılığın Cumhuriyet dönemindeki gelişimi, ajanslar, uygulayıcılar ve dönemi etkileyen reklam çalışmaları ekseninde ele alınmıştır. Ayrıca 2000’li yıllarda teknolojik gelişmelerle hız kazanan dijital reklamcılığın Türkiye’deki serüveni de çalışmaya dahil edilmiş ve dijitalleşen reklamcılığın bugünkü durumu da kavramsal olarak açıklanmıştır.en_US
dc.description.abstractAbstract Advertising is a significant instrument of sales and marketing, shaping consumption and consumers within social dynamics. In parallel with the developments after the Industrial Revolution, advertising also faced a set of changes. This study analyzes the rise of modern advertising as a sector along with the Industrial Revolution, new trends in advertising and the advertisers, who steered this period of time. Additionally, the development process of advertising in Turkey is scrutinized from a historical point of view. Having emerged in the form of adverts during the Ottoman times, advertising in Turkey is discussed in terms of its development during the establishment of the Republic and with respect to agencies, practitioners and advertising works that influenced the era. Furthermore, the journey of digital advertising that accelerated with the technological developments in the 2000s is also included in this study and the current state of digitalizing advertising is conceptually covered.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYalova Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectTürkiye’de Reklamcılıken_US
dc.subjectGeleneksel Reklamcılıken_US
dc.subjectDijital Reklamcılıken_US
dc.subjectReklam Tarihien_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectAdvertising in Turkeyen_US
dc.subjectTraditional Advertisingen_US
dc.subjectDigital Advertisingen_US
dc.subjectHistory of Advertisingen_US
dc.titleGelenekselden dijitale türkiye’de reklamcılıken_US
dc.title.alternativeFrom traditional to digital: advertising in turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-1924-1472en_US
dc.contributor.institutionauthorAydın Aslaner, Duygu
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.journalYalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster