• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Psikoloji Ana Bilim Dalı
  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yetişkinlerde sosyal medya kullanımının depresyon ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (2.955Mb)

Tarih

2021

Yazar

Özkapı, Merve

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Özkapı, M. (2021). Yetişkinlerde sosyal medya kullanımının depresyon ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.

Özet

Bu araştırmanın amacı yetişkinlerin sosyal medya kullanımlarının depresyon ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisini incelemektir. Çalışmada temel olarak sosyal medya, depresyon, sosyal kaygı kavramları incelenmektedir. Bu araştırma kesitsel desende olup ilişkisel tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 20-65 yaş arası, 104 (%30.6) erkek ve 236 (%69.4) kadın, 340 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacının hazırladığı Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu (SMBÖ-YF) (Şahin ve Yağcı, 2017), Beck Depresyon Envanteri (Hisli, 1989), Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği (Dilbaz ve Guz, 2001) kullanılmıştır. Sosyal medya bağımlılığı ve depresyon puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,01 ; r=0,387). Sosyal medya bağımlılığı ve sosyal kaygı puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,01 ; r=0,347). Depresyon ve sosyal kaygı puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,01 ; r=0,456). Katılımcıların yaşları ve sosyal kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Cinsiyet değişkenine ve çalışma durumuna göre sosyal medya bağımlılığı, depresyon ve sosyal kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Evli olan katılımcıların sosyal medya bağımlılığı, depresyon puanları bekar ve boşanmış katılımcılara göre anlamlı derecede düşük bulunmuştur. Sosyal ağlarda harcanan zaman ile sosyal medya bağımlılığı ve sosyal kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sosyal ağlarda harcanan zaman arttıkça sosyal medya bağımlılık oranlarının yükseldiği görülmektedir.
 
The aim of this research is to examine the relationship of social media usage with depression and social anxiety levels in adults. Basically, the concepts of social media, depression and social anxiety are examined in the study. This research has a cross-sectional design and was conducted according to the relational screening model. The sample of the study consists of 340 people, 104 (30.6%) men and 236 (69.4%) women, between the ages of 20-65. In the research Personal Information Form prepared by the researcher, Social Media Addiction Adult Form (SMBÖ-YF) (Şahin ve Yağcı, 2017), Beck Depression Inventory (Hisli, 1989), Liebowitz Social Anxiety Scale (Dilbaz ve Guz, 2001) were used as data collection tools. A significant relationship has been found between social media addiction and depression scores (p<0,01 ; r=0,387). A significant relationship has been found between social media addiction and social anxiety scores (p<0,01 ; r=0,347). A significant relationship has been found between depression and social anxiety scores (p<0,01 ; r=0,456). A statistically significant relationship has not been found between the participants’ ages and social anxiety levels. According to gender variable and employment status, a significant relationship has not been found between social media addiction, depression and social anxiety levels. The social media addiction and depression scores of married participants have been found significantly low compared with single and divorced participants. A significant difference has been found between social media addiction and social anxiety levels with the time spending on social networks. It is seen that social media addiction rates increase as the time spent on social networks increases.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12780/436

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu [77]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Dijital iletişim çağında siyasetin dijitalleşmesi üzerine bir inceleme: post-truth ve dijital siyasetin sahte haber ekseninde analizi 

    Ceyhan, Ahmet İlkay (Anadolu Üniversitesi, 2019)
    ÖZET Bu çalışma, dijitalleşen iletişim çağında medya ile siyaset arasındaki ilişkiyi ve geliştirdikleri yapıları ortaya koymaya çalışmaktadır. Siyasi erk ve yapılarının, dijitalleşen iletişim yapıları çerçevesinde oluşan ...
  • Kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının sivil toplum kuruluşlarına etkileri 

    Şen, Murat; Akgün, Serkan (Yüksekbilgili Eğitim ve Danışmanlık, 2021)
    Bu makalede Türkiye’de faaliyet gösteren çeşitli Sivil Toplum Kuruluşları’nda çeşitli kademelerde görev alan ya da gönüllülük esasıyla katılım gösteren bireylerin diğer işletme / firmaların gerçekleştirdikleri sosyal ...
  • Dijitali yeniden okumak: sosyal etki pazarlaması ve influencerler 

    Aydın Aslaner, Duygu; Aydın, Gülşah (Pamukkale Üniversitesi, 2021)
    Özet Günümüzde, tüketiciyle marka arasındaki etkileşimi artırmaya yönelik yapılan dijital pazarlama stratejilerinin başında sosyal etki pazarlaması gelmektedir. Sosyal etki pazarlamasının bir kolu olan influencer ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Kent

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Yönerge || Kütüphane || İstanbul Kent Üniversitesi || OAI-PMH ||

İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İstanbul Kent Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Kent:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.