Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzcan, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorÖzkapı, Merve
dc.date.accessioned2021-12-03T13:34:27Z
dc.date.available2021-12-03T13:34:27Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-09-03
dc.identifier.citationÖzkapı, M. (2021). Yetişkinlerde sosyal medya kullanımının depresyon ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/436
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yetişkinlerin sosyal medya kullanımlarının depresyon ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisini incelemektir. Çalışmada temel olarak sosyal medya, depresyon, sosyal kaygı kavramları incelenmektedir. Bu araştırma kesitsel desende olup ilişkisel tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 20-65 yaş arası, 104 (%30.6) erkek ve 236 (%69.4) kadın, 340 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacının hazırladığı Kişisel Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu (SMBÖ-YF) (Şahin ve Yağcı, 2017), Beck Depresyon Envanteri (Hisli, 1989), Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği (Dilbaz ve Guz, 2001) kullanılmıştır. Sosyal medya bağımlılığı ve depresyon puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,01 ; r=0,387). Sosyal medya bağımlılığı ve sosyal kaygı puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,01 ; r=0,347). Depresyon ve sosyal kaygı puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,01 ; r=0,456). Katılımcıların yaşları ve sosyal kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Cinsiyet değişkenine ve çalışma durumuna göre sosyal medya bağımlılığı, depresyon ve sosyal kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Evli olan katılımcıların sosyal medya bağımlılığı, depresyon puanları bekar ve boşanmış katılımcılara göre anlamlı derecede düşük bulunmuştur. Sosyal ağlarda harcanan zaman ile sosyal medya bağımlılığı ve sosyal kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sosyal ağlarda harcanan zaman arttıkça sosyal medya bağımlılık oranlarının yükseldiği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the relationship of social media usage with depression and social anxiety levels in adults. Basically, the concepts of social media, depression and social anxiety are examined in the study. This research has a cross-sectional design and was conducted according to the relational screening model. The sample of the study consists of 340 people, 104 (30.6%) men and 236 (69.4%) women, between the ages of 20-65. In the research Personal Information Form prepared by the researcher, Social Media Addiction Adult Form (SMBÖ-YF) (Şahin ve Yağcı, 2017), Beck Depression Inventory (Hisli, 1989), Liebowitz Social Anxiety Scale (Dilbaz ve Guz, 2001) were used as data collection tools. A significant relationship has been found between social media addiction and depression scores (p<0,01 ; r=0,387). A significant relationship has been found between social media addiction and social anxiety scores (p<0,01 ; r=0,347). A significant relationship has been found between depression and social anxiety scores (p<0,01 ; r=0,456). A statistically significant relationship has not been found between the participants’ ages and social anxiety levels. According to gender variable and employment status, a significant relationship has not been found between social media addiction, depression and social anxiety levels. The social media addiction and depression scores of married participants have been found significantly low compared with single and divorced participants. A significant difference has been found between social media addiction and social anxiety levels with the time spending on social networks. It is seen that social media addiction rates increase as the time spent on social networks increases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSosyal medya bağımlılığıen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectSosyal kaygıen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectSocial Media addictionen_US
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.titleYetişkinlerde sosyal medya kullanımının depresyon ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3147-0921en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster