Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnce Karaçeper, Ecem
dc.date.accessioned2023-08-28T08:47:02Z
dc.date.available2023-08-28T08:47:02Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1303-829X
dc.identifier.urihttps://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/tjb-2022-47s404/html
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12780/589
dc.description.abstractAmaç: Günümüzde yeni gastronomi akımları çok renkli sunumlar içermekte ve sağlıklı beslenme kavramıyla birçok noktada bir araya gelmektedir. Beslenme özelinde değerlendirildiğinde, renklerin bireyler üzerinde hem fiziksel hem psikolojik etkilere sahip olduğu bilinmektedir. Renkler, bireylerin motivasyonunu ve satın alma davranışını etkilemekte, hatta çevrimiçi deneyimlerin etkisiyle mekân, görüntü, renk uyumu, statü ve saygınlık gibi unsurlarla birleştirilmektedir. Bu kapsamda, çalışma günümüzde ön plana çıkan renkli beslenme kavramının gastronomi trendlerindeki yeri ve önemini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntem: Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem ile değişen tüketici davranışlarına alternatif olarak ortaya çıkan yeni gastronomi akımları değerlendirilmiştir. Veriler, ikincil kaynak taraması, içerik analizi ve doküman incelemesi ile elde edilmiştir. Bulgular: Yeme içme davranışı bağlamında, yeni gastronomi trendlerinin doğal içerikli ve sürdürülebilir yapıda, gıda boyalarından, çoklu işlemlerden ve yağlı ve zararlı içeriklerden uzak bir içeriğe sahip olduğu görülmektedir. Bireylerin daha fazla gıda üretim süreçline katılım sağladığı, besinleri doğal, renkli ve çiğ tüketme eğiliminde oldukları ve sürdürülebilir beslenme anlayışını benimsedikleri açıkça ortadadır. Sonuç: Son yıllarda en fazla vurgulanan ve talep edilen gastronomi akımlarının: siyah yiyecekler, mor yiyecekler, bowl food, smoothie, yenilebilir çiçekler, vegan-vejeteryan beslenme, fonksiyonel gıdalar, sıfır atık, sağlıklı beslenme, raw food ve doğal yiyecekler olduğu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, renklerin vermiş olduğu çağrışımlar ve duygular farklı şekillerle aktarılmaktadır. Ör: “mor” asalet, lüks, imparatorluk, ciddiyet ve sağlık; “yeşil” doğallık, güvenlik ve sağlık; “siyah (kahve tonları)” lüks, cesaret, gelişmişlik düzeyi, toprağa dönüş ve doğallık; “kırmızı” güç, canlılık, tazelik, gençlik, mutluluk; “turuncu” vitamin, enerji, sağlık ve gösteriş; “sarı” yaşam, enerji, sıcaklık ve neşe; “beyaz” doğal, sade, temiz ve katkısız şeklinde ifade edilmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose: Nowadays, new gastronomy trends include very colorful presentations and come together with the concept of healthy nutrition at many points. When evaluated in terms of nutrition, it is known that colors have physical and psychological effects on individuals. Colors affect individuals' motivation and purchasing behavior and even combine elements such as space, image, color harmony, status, and prestige with the effect of online experiences. In this context, the study aims to reveal the place and importance of colorful nutrition in gastronomy trends. Materials and Methods: Qualitative research method was used in this study. This method evaluated new gastronomic trends that emerged as an alternative to changing consumer behaviors. The data were obtained by secondary literature review, content analysis, and document review. Findings: In the context of eating and drinking behavior, new gastronomy trends have a natural content and a sustainable structure, away from food dyes, multiple processes, and oily and harmful ingredients. It is also clear that individuals participate in the food production process more; they tend to consume natural, colored, and raw foods, and they adopt a sustainable nutrition approach. Results: The most emphasized and demanded gastronomic trends in recent years are black food, purple food, bowl food, smoothie, edible flowers, vegan-vegetarian nutrition, functional foods, zero waste, healthy nutrition, raw food, and natural food. In addition, the associations and emotions of colors are conveyed differently. Such as "purple" nobility, luxury, empire, seriousness, and health; "green" naturalness, safety, and health; "black (brown tones)" luxury, courage, level of sophistication, return to earth, and naturalness; "red" strength, vitality, freshness, youth, happiness; "orange" vitamin, energy, health, and vanity; "yellow" is life, energy, warmth, and joy; "white" is expressed as natural, plain, clean and without additives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDe Gruyteren_US
dc.relation.isversionof10.1515/tjb-2022-47s404en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRenkli beslenmeen_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectGastronomi trendlerien_US
dc.subjectTüketici davranışlarıen_US
dc.subjectColorful nutritionen_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectGastronomy trendsen_US
dc.subjectConsumer behaviorsen_US
dc.titleSağlıklı içecekler: renkli beslenme kavramının gastronomi trendlerindeki yeri ve önemien_US
dc.title.alternativeHealthy drinks: the place and importance of colorful nutrition concept in gastronomy trendsen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentİstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-4896-5533en_US
dc.contributor.institutionauthorİnce Karaçeper, Ecem
dc.identifier.volume47en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.journalTurkish Journal of Biochemistryen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster