dc.contributor.author | Sarı, Onur | |
dc.contributor.author | Yücel, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-29T12:42:42Z | |
dc.date.available | 2024-07-29T12:42:42Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Yücel, V., & Sarı, O. (2022). LAW GRADUATES and NEW TECHNOLOGY COURSES. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 9(3), 65-81. | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-9963 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/71578/1125528 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12780/868 | |
dc.description.abstract | Extent of technological innovation has influenced the legal profession just like in any other
field. Although law is not a trade or technology discipline, it quickly adapts itself to changes in
technology through the sectors it provides legal services. Universities try to meet the legal
profession’s technology education demands. While every law student is not expected to gain
advanced technological skills, he or she still needs to keep up with artificial intelligence, internet
law or legal technology. Artificial intelligence (AI) manifests itself as a part of new philosophy of
law. Universities that cannot concentrate on technology courses at the undergraduate LLB
curriculum, organize some additional private law courses to overcome their existing deficiency. In
this article, the importance of legal technologies (LegalTech) and the systems that try to ensure
their inclusion in education will be evaluated. | en_US |
dc.description.abstract | Teknolojik yeniliklerin kapsamı her alanda olduğu gibi hukuk mesleğini de etkilemiştir.
Hukuk bir ticaret ya da teknoloji disiplini olmasa da hizmet verdiği sektörler aracılığıyla
teknolojideki değişimlere hızla uyum sağlamaktadır. Üniversiteler hukuk mesleğinin teknoloji
eğitimi taleplerini karşılamaya çalışmaktadır. Her hukuk öğrencisinin ileri teknolojik beceriler
kazanması beklenmese de yapay zekâ, internet hukuku ya da hukuk teknolojisine ayak uydurması
gerekmektedir. Özellikle de yapay zekâ, yeni hukuk felsefesinin bir parçası olarak kendini
göstermektedir. Lisans LLB müfredatında teknoloji derslerine ağırlık veremeyen üniversiteler,
mevcut eksikliklerini gidermek için bazı ek özel hukuk dersleri düzenlemektedir. Bu makalede
hukuk teknolojilerinin (HukukTek) önemi ve eğitime dahil edilmesini sağlamaya çalışan sistemler
değerlendirilecektir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | İrfan Türkoğlu | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Philosophy of Law | en_US |
dc.subject | LLB | en_US |
dc.subject | FinTech | en_US |
dc.subject | LegalTech | en_US |
dc.subject | IP Law | en_US |
dc.subject | Hukuk Felsefesi | en_US |
dc.subject | FinTek | en_US |
dc.subject | HukukTek | en_US |
dc.subject | IP Hukuku | en_US |
dc.title | Law graduates and new technology courses | en_US |
dc.title.alternative | Hukuk mezunları ve yeni teknoloji eğitimleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | İstanbul Kent Üniversitesi, Fakülteler, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0002-9026-7600 | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0003-4240-3206 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Sarı, Onur | |
dc.contributor.institutionauthor | Yücel, Volkan | |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 65 | en_US |
dc.identifier.endpage | 81 | en_US |
dc.relation.journal | Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |